Gå til innhold
Fiskersiden

Angående krokstørrelse


halvorhg
 Share

Recommended Posts

Hei:) Jeg får starte tråden med å hilse til alle og gratulere dere med et virkelig flott forum. har en stund studert mange tråder her om både løst og fast, mye nyttig info for både nybegynnere og viderekommede her:) tenkte at jeg måtte begynne å bidra litt og ikke kun snylte på andres erfaring og kunnskaper. Så jeg kunne tenkt meg å få vite hva for slags kroker og størrelser dere andre bruker? Jeg vet det ble startet en kampanje her tidligere der det skulle registreres krokstørrelser osv. men den så ikke ut til å være videre seiglivet... Syns det kunne være interresant å fått høre hva slags kroker dere bruker mest aktivt. Bruker selv mest Owner offshore bait hook 11/o til slep

og VMC 8299 10/o til oppheng. Jeg har glemt størrelsen på de jeg bruker etter mindre fisk men der går det i all hovedsak i owner ssw (mulig det er 7/o) eller en vmc barbed bait hook av et eller annet slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet kommer du sikkert til å få mange forskjellige svar på, siden noen har hatt bedre opplevelse med krokene enn andre.

Avhenger av jeg fisker etter:

Owner SSW 4/0-> både vanelig og sirkel-denne typen krok bruker jeg mst til dypvannsfiske etter lange, brosme, blåkjeft osv.

Owner baitholder 8-2-disse har jeg selv brukt mye til flyndre meite ol.

Owner mosquito 8-2/0-disse blir brukt til det samme over, egentlig bruker jeg de mest innaskjærs arter som hvitting, knurr, leppefisk...

og til slutt velkommen til forumet :)

mvh. Thomas

Endret av Thomas94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spørsmålet kommer du sikkert til å få mange forskjellige svar på, siden noen har hatt bedre opplevelse med krokene enn andre.

Avhenger av jeg fisker etter:

Owner SSW 4/0-> både vanelig og sirkel-denne typen krok bruker jeg mst til dypvannsfiske etter lange, brosme, blåkjeft osv.

Owner baitholder 8-2-disse har jeg selv brukt mye til flyndre meite ol.

Owner mosquito 8-2/0-disse blir brukt til det samme over, egentlig bruker jeg de mest innaskjærs arter som hvitting, knurr, leppefisk...

og til slutt velkommen til forumet :)

mvh. Thomas

takk:) håper jo at det er litt forskjellige meninger om temaet blir mere ispirasjon av slikt... syns du ikke at ssw 4/o er litt små til formålet da? fant vel ut at det er de jeg bruker til mindre fisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk:) håper jo at det er litt forskjellige meninger om temaet blir mere ispirasjon av slikt... syns du ikke at ssw 4/o er litt små til formålet da? fant vel ut at det er de jeg bruker til mindre fisk

Etter lange og brosme så, men det er jo mulighet for å få andre arter på dypet også, når det gjelder lange å brsome bruker jeg generelt 9/0 kroker++

Men jeg bruker gjerne 4/0 der hvor det er større hvittig og torskefisk ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.