Gå til innhold
Fiskersiden

Nidelva Noen fisker laks og noen


veg
 Share

Recommended Posts

Ja der har du bættre Stavne-brua ! Som reven og en som var ett år yngre enn meg forserte under. Over hele Nidelva ! Startet på Lerkendalsiden, og klatret opp på Stavnesiden.

Mye farligere det vil jeg si, enn å hoppe i strikk <_< Idag tror jeg ikke noen hadde fått meg på et slikt stunt. Da skulle det ha vanket en bra bunke høvdinger ja i premie !

Vi ålet oss helt nederst på disse "H-bjelkene" som går vannrett. Og så rett ned på elva langt der nede i en langsgående sprekk under oss som var 7-8cm. En gutt på hver side. Og hver gang vi kom til tverrstagene og skråstagene, måtte vi forsere til neste trinn på utsiden av bjelkene. Og for å være enda litt teitere og bråkjekk: Slippe litt hender nå og da og kun balanserte på skotuppene. Ja, jeg tør såvidt å tenke på det idag ! Så nære dauen tror jeg aldri jeg har vært. Og så klin kokos har jeg heller aldri vært noen gang senere ! Grøss og gru, skumle barneleker ja.

Problemet dukket opp på den andre siden, når polisen kom (de var livredd) og ville berge oss opp til plattene ved skinnegangen. Vi måtte krype opp på den siste skråbjelken som var ca. 40cm. bred. Og den hellet i 45 grader ! Og uten sikring eller støtte av noe slag !

Ikke noe rart jeg idag har høydeskrekk :blush:

Hadde lite kompiser i min barndom jeg. Ingen fikk lov å være sammen med reven, for foreldrene. Kanskje derfor jeg har blitt en sånn djævelsk terglus også :rolleyes:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.