Gå til innhold
Fiskersiden

Ute på tur igjen :)


Raga
 Share

Recommended Posts

Noen stor skribent er jeg vel strengt tatt ikke.. for lat til det... men her kommer fakta :) Gaula e liten og finfin :) Man trenger bare et par splitthaggel og en liten klyse mark så biter laksen som er 14.5 kg :) En lykkelig laksesliter setter seg herved godt til i sofaen med en pils og nyter livet :) Plass : classified, og det gjelder også for dere som veit kor æ har vært :) Ha en rett god dag :) Kamera var ikke med, men en kjenning var så snill og tok et par bilder som sikkert blir lagt til når han finner det for godt å komme sæ heim ;) må vel nesten legge til at det ble pers med over 4 kg :)

Endret av Raga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, nesten like stor som min jo :D Men den var nok sikkert litt større når den engang i sommer passerte oss, så det så. Men det telles jo ikke, he he.

Må kjøpe deg større fryser du nå :o

Laksen var faktisk ganske blank og fin den... :dribble: så ikke så mye den har slanket seg... bare det som gjensto til din + 10gr trur æ :hailfs: Og fryseren dro jeg jo og kjøpte inn før æ sku på fisketur... optimist? neida ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu? mmmmmm litt, hadde trua på litt forsiktig persing i år, men det ble ikke på meg i år.

Men til neste år :hailfs: da.....jeg må bare passe på å ikke følge magefølelsen, for der stemmer det lite :dribble:

:D

Er du ferdig med sesongen h1rik?

Du kan da perse mange ganger enda både i Gaula og Nidelva. I tillegg har vi jo en liten bonusrunde på østlandet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksen var faktisk ganske blank og fin den... :) så ikke så mye den har slanket seg... bare det som gjensto til din + 10gr trur æ :) Og fryseren dro jeg jo og kjøpte inn før æ sku på fisketur... optimist? neida ;D ;D

Grattis med solid pers, Raga! Vi venter alle i spenning på bilde ja :hailfs:

Sjalu? mmmmmm litt, hadde trua på litt forsiktig persing i år, men det ble ikke på meg i år.

Men til neste år :D da.....jeg må bare passe på å ikke følge magefølelsen, for der stemmer det lite :dribble:

Kom igjen h1rik, vi har jo bare såvidt rundet halvveis i sesongen, mange sjanser nå når de store og kranglevorne kommer i august og gjør krav på "sin" plass vettu :o You can do it!

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dribble: Jeg glemte det "It`s hope in hanging snore"

-Kanskje jeg skulle på kurs hos Raga først?

"Kom igjen h1rik, vi har jo bare såvidt rundet halvveis i sesongen, mange sjanser nå når de store og kranglevorne kommer i august og gjør krav på "sin" plass vettu You can do it!"

-joda...men jeg hadde slike forhåpninger til noe båtfiske i Nidelva...og så ble det ikke noe av det og dermed måtte det skrinlegges voldsomme planer om systematisk utprøving av wobblertyper/ merker osv. Jeg forsøker imidlertid å jobbe meg gjennom det :hailfs: og ser fremover til neste år..kanskje jeg da klarer å orge noe av et omfang som gjør det mulig å få testet skikkelig - "it`s hope in a hanging snore".

Alle tips, mottas foresten med takk:dribble:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, bildet fra Raga lar vente på seg..... :unsure:

:) Jeg glemte det "It`s hope in hanging snore"

-Kanskje jeg skulle på kurs hos Raga først?

"Kom igjen h1rik, vi har jo bare såvidt rundet halvveis i sesongen, mange sjanser nå når de store og kranglevorne kommer i august og gjør krav på "sin" plass vettu You can do it!"

-joda...men jeg hadde slike forhåpninger til noe båtfiske i Nidelva...og så ble det ikke noe av det og dermed måtte det skrinlegges voldsomme planer om systematisk utprøving av wobblertyper/ merker osv. Jeg forsøker imidlertid å jobbe meg gjennom det :unsure: og ser fremover til neste år..kanskje jeg da klarer å orge noe av et omfang som gjør det mulig å få testet skikkelig - "it`s hope in a hanging snore".

Alle tips, mottas foresten med takk:dribble:

Mener jeg ser at unge h1rik er på farten i Nidelva titt og ofte, senest med en frekk "dagens dobbel" forleden dag og ny laks på land i går, så da står det til liv iallefall :)

Såvidt jeg husker, begynte balsainteressen i det små for h1rik også, før ting tok rimelig av og samling og kompetanse ble kraftig utvidet.

I den grad du trenger tips, så må det bli at du kjører samme løpet mht flue som du gjorde med balsa, kjøp deg fluebinderutstyr, en ok to-hånds, gå noen kastekurs og vips så har du et ben til å stå på når august og lett-fisket kommer og mørket siger på utover kveldene....kan love deg at det er spennende! Laks på fluestang er nå liksom noe eget, men som så mye annet her i verden må det først oppleves :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.