Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske på Hovden (Bykle)


JohanM
 Share

Recommended Posts

Skal snart opp en snau uke til Hovden, og tenkte da og prøve å få fisket litt aure. Er det noen som vet om noen gode vann som det er greit og komme til selv om man har med barnevogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart opp en snau uke til Hovden, og tenkte da og prøve å få fisket litt aure. Er det noen som vet om noen gode vann som det er greit og komme til selv om man har med barnevogn?

Hei

Du har jo Hartevatten, er ett greit vann der du får brukbart med fisk. Normal størrelse er vell ca 250 - 500 g... men Fisk på kiloen er ikke uvanlig i det hele tatt! og det svømmer flere STORE rugger uti der. Barnevågna kan du trille flere plasser helt uti vannkanten! :thumbsup:

Ellers har du jo elva som renner ut i vannet der, den er fin, å det går gang og sykkelsti langs den mest aktuelle strekningen. Størrelsen på fisken der ligger på ca det som i vannet.

(var i elva nå i kveld, ca 40 min og fikk 8 stk fra 200 - 600 gram. så er bra med fisk!

Det finnes også flere muligheter rundt om, men da må du nok plasere ungen i en bæremeis for å komme til de beste plassene....

Når er det du skal opp?

Tommy

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :)

Jeg reiser opp til geiskelid (om det er slik det skrives) førstkommende onsdag, vi blir der frem til søndag. frua begynner ferien da, så da tar vi oss noen dager på hytte, og da vil eg prøve å få fisket litt å ;)

forresten, er det noen spesielle sluiker/spinnere jeg bør ha med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! :thumbsup:

Jeg reiser opp til geiskelid (om det er slik det skrives) førstkommende onsdag, vi blir der frem til søndag. frua begynner ferien da, så da tar vi oss noen dager på hytte, og da vil eg prøve å få fisket litt å :)

forresten, er det noen spesielle sluiker/spinnere jeg bør ha med?

Møresild i kobber/svart Holografisk.. 10 g.

I riklig mengder, det burde holde!!!

Har du fluestang og liker å fiske med det er det VELDIG gode muligheter i elven (otra) nå for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips! da skal jeg få med meg ett par av disse :thumbsup:

flue fisker jeg ikke med, og siden vi satser på og rundt og kikke litt på andre ting også, så regner jeg ikke med at det blir med enn 1-2 dager det blir noe fisking, så da holder jeg meg nok i dette vannet du nevner stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.