Gå til innhold
Fiskersiden

Horngjel som agn - oppdatert


Fantefar
 Share

Recommended Posts

Bor i Arendal og traktene kan tidvis være en hyppig gjest på kroken. Greit at den kan gi litt kamp på lett utstyr, og sånn sett være litt artig, men når jeg har fått den noen ganger blir jeg litt lei. B) Syns ikke den er noe særlig til annet enn å koke fiskekraft på heller. Så det jeg lurer på; noen som har erfaring med å bruke plagånden som agn?

Endret av Fantefar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått Lange på horngjell ved tre anledninger vaffal (og jeg har fått totalt 4 langer). Har også fått makrell og mere horngjell, men det får du sikkert med en bit av sokken din også ;).

Trur jeg har begynt å skifte sokker for ofte, men skulle strengt tatt ikke forundre meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig du burde gjøre et nytt forsøk med horngjell som mat også :(.

Jeg har ved de siste anledningene laga skinn og beinfri "filet" (blir 4 laaaange strimler hvis du gjør det riktig).

Steik disse kjapt i panna med litt jakke og krydderier, så funker det fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve den men jeg tror ikke at du blir særlig imponert men ja, det er en god idea å gjøre det når familien er ikke hjemme :dribble: Jeg tror ikke at hvis de opplever lukta du skal få lov å fiske igjen he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker makkerel en hornhjel uansett. Og spesielt hvis den er røkt ar den bedre en laks nesten

Syns makrellen er enda bedre enn laks :)

Når røykovn er på plass blir det en del makrell som hilser på den. Og kommer også til å prøve horngjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det forsøk med horngjel-agn til lørdag.

Var ute i dag og hadde svært hyggelig besøk av makrellen, og så kom det jammen en sjøørret og hilste så pent på i enden av sluken. Endra da til en SØ-sluk, men da var horngjellen kommet, og den biter jo på alt, uansett (og gjør det umulig å få noe annet :) ). Stoppa etter tre stk. på fire kast, og strimla de på stedet.

Så nå får jeg se hva som biter på. Tenkte å prøve fiske etter litt forskjellig på litt forskjellige plasser, og se hva som jeg kan dra opp.

----------------------------------

Oppdatering:

Prøvde horngjel til både bunn- og duppmeite i dag, på litt forskjellige grunntyper og dybder. Fikk to napp på bunnmeite, men jeg trenger nok noe trening i å sette tilslaget riktig. :thumbsup:

Men, mer horngjel i frysa, så treninga fortsetter ;)

Endret av Fantefar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.