Gå til innhold
Fiskersiden

Vilken ulk?


Recommended Posts

Hej fiskade i våras trondheimsfjorden då jag fick, vad jag trodde, en stor dvärgulk på 85g. Den var fet som en golfboll runt buken.

Men nu är jag inte så säker längre, då den saknade de långa piggarna vid sidorna. Men skulle det vara en vanlig ulk så innebär det tangerat norskt rekord enligt storfisker.no. Så spörsmålet är: Vilken ulk är detta?

105921_s.jpg

105920_s.jpg

Endret av JonasN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg fikk en Dvergulke senest igår... Og derfor er jeg sikker... Jeg var innom Havforskningssenter, og hadde noen spm til dem.... Og viste dem bildet... Alle var sikre på Dverg, og den var helt lik den på bildet her....

Derfor er jeg 100% sikker på Dverg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I've caught 3 dvergs fairly recently and a few tiny ulke and this one looks similar to the dvergs in every way except the horns. The dark colouration is more typical on the dvergs, the small short spines I've caught at least all had a lighter purple type palette. Of course this can be explained away by environment.

The other thing that screams out dverg is the concave bits of the fins between the rays... very typical dverg from my limited experience and certainly not as usual on the short horned variety.... of course this can be explained away by wear and tear.

The horns on all the dvergs I've caught have all been huge and stick out from above where the highest spine is on the cheek of the pictured fish.

So to conclude, I'm 100% sure... That I don't know what the hell that thing is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest raphaug

Jeg fikk en Dvergulke senest igår... Og derfor er jeg sikker... Jeg var innom Havforskningssenter, og hadde noen spm til dem.... Og viste dem bildet... Alle var sikre på Dverg, og den var helt lik den på bildet her....

Derfor er jeg 100% sikker på Dverg :)

Det første du skriver der må vel være noe av de teiteste argumentene jeg noen gang har hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.