Gå til innhold
Fiskersiden

Containersalg


villlax
 Share

Recommended Posts

En kajakk for hele familien betyr ikke at du skal ha hele familien oppi samtidig tulle-ladd. :)

Takk for tipset! Skal vurdere det. Noen som har erfaringer rundt den fiskekajakken?

Ikke prøvd de som Nemo selger, men de er nok helt greie.

Som fiskekajakker så er det bare SOT(Sit On Top)kajakker som etter min mening kan kalles fiskekajakker.

Med en SOT finnes det ikke begrensninger for hva man kan fiske. Jeg fisker både med flue og med havfiskeutstyr fra min uten problem.

Men for litt innaskjærs småfiskekos, så er nok de kajakkene til Nemo ganske greie.

Men jeg stusset litt over det lille cockpithullet.

Når man fisker så ønsker man gjerne litt mer åpen plass ved bena for utstyr og gjerne fangst.

Ikke var det noen bagasjerom heller. Slikt er kjekt å ha.

Ihvertfall mine meninger

Søk på fiskekajakk her på forumet, så dukker det sikkert opp noen bilder.

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kajakk for hele familien betyr ikke at du skal ha hele familien oppi samtidig tulle-ladd. :)

Takk for tipset! Skal vurdere det. Noen som har erfaringer rundt den fiskekajakken?

"Vi selger den rett fra container"

Kjære martis da, dette er jo allerede kastet å de selger de rett fra containeren.....

Spør om avslag i pris da..om du hopper oppi å henter den ut selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøvd de som Nemo selger, men de er nok helt greie.

Som fiskekajakker så er det bare SOT(Sit On Top)kajakker som etter min mening kan kalles fiskekajakker.

Med en SOT finnes det ikke begrensninger for hva man kan fiske. Jeg fisker både med flue og med havfiskeutstyr fra min uten problem.

Men for litt innaskjærs småfiskekos, så er nok de kajakkene til Nemo ganske greie.

Men jeg stusset litt over det lille cockpithullet.

Når man fisker så ønsker man gjerne litt mer åpen plass ved bena for utstyr og gjerne fangst.

Ikke var det noen bagasjerom heller. Slikt er kjekt å ha.

Ihvertfall mine meninger

Søk på fiskekajakk her på forumet, så dukker det sikkert opp noen bilder.

alek

:) trodde jeg hadde den perfekte fiskekajakk ;)

Vell, har selv en Heritage 12 foter som etter min mening er en perfekt fiskekajakk. Finnes en del kajakker som er velegnet til å fiske fra.

Denne kajakken fra anonsen har jeg ikke prøvd men har prøvd en del før jeg landet på den som jeg har nå. Mulig ST er perfekte fiskekajakker men laaaaaangt fra den eneste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o trodde jeg hadde den perfekte fiskekajakk :o

Vell, har selv en Heritage 12 foter som etter min mening er en perfekt fiskekajakk. Finnes en del kajakker som er velegnet til å fiske fra.

Denne kajakken fra anonsen har jeg ikke prøvd men har prøvd en del før jeg landet på den som jeg har nå. Mulig ST er perfekte fiskekajakker men laaaaaangt fra den eneste :P

MIN mening, ikke alle mener det, men jeg mener det:)

Heritage er en bra fiskekajakk, men stabilitet teller en del for meg.

Det at jeg kan reise meg opp, sitte på knærne, sitte med begge bena over ripen og dingle med bena i vannet, snu meg 180grader på knærne for å finne ting bak i lasterommet/fiskevesken og faktiskt stå på helt stille vann...det teller en del for meg:)

Heritage har også SOT`er.....og de er veldig gode.

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg tildels enik med alek her, dog, jeg har aldri fisket fra SOT, kun sit in, og jeg merker definitivt begrensningene en slik kajakk har mtp fiske. Var store deler av sommeren ute omtrent hver dag og fisket, og en skal ikke ha fisket lenge før disse begrensingene gjør seg gjeldende.

En kan jo selvfølgelig gjøre en del tilpasninger til en sit-in for å gjøre den mer fiskevennlig, men det er hele tiden kompromissløsninger.

Kajakken er forøvrig en necky zoar sport, som oppleves som skremmende stabil (og kjedelig å padle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd vanlig (ikke SOT), og synes det var fint jeg. Mulig SOT er bedre egnet, men jeg klarer ikke tanken på å ha tørrdrakt på. Terskelen for bruk blir større. Jeg vil ha en kombinert jakt/fiske og foto kajakk. Hva gjør man i en SOT når det begynner å regne på dyyyrt kamerautstyr? På en vanlig jaktkajakk er det jo bare å stue det inn mellom beina, så ligger det under tak. Kan bølger slå lettere inn over en SOT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.