Gå til innhold
Fiskersiden

Dårlig stang?


dbrownie
 Share

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte for ca 1 år siden en Exage AX STC teleskop stang som jeg skulle teste for første gang i dag (kjøpte en kun som en reisestang)

Etter noen får kast klarte jeg å hekte sluken fast i ett tre når jeg skulle kaste ut med det resultat at stangen knakk rett av.

Ble faktisk sjokkert over hvor lett den knakk.

Stangen har lagt i stangtuben hele tiden å har aldri fått seg noe kakk.

Tåler virkelig disse stengene så lite eller kan det ha vært en produksjonsfeil på denne?

Er nå naturlig nok på jakt etter en ny "reisestang".

Noen som har ett godt tips til meg? (til ørret fiske i ferskvann)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok du i hardt når du kastet da? hvis ikke høres dette merkelig ut og bør taes opp med elbe A/S. Som tips til ny reisestang vil jeg anbefale at du kjøper deg rn flerdelt stang istedet for teleskop da teleskop stenger tåler veldig lite. (jeg har ikke så mye erfaring her men det er den oppfatningen jeg har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par i serien og solgt en liten bunke av de opp igjennom. De gamle (husker ikke i farten navnet men matte i lakken) knakk veldig kjapt ved det minste feilbruk. De nye har vi hatt veldig lite problemer med så ikke hørt noe spesielt negativt med de.

Men hvis sluken hang fulstendig fast og du gjennomførte et normalt kast så blir jo det akkurat det samme som å prøve å kaste x antall ganger max vekten av stangen og da knekker selv de sterkeste stenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik av serien og eg brukte den meget røft uten at stangen brakk.

Morsomt nok var den en av få stenger eg har klart å brekke men det hele var en bizarr opplevelse og selvforskyldt. ;)

Eg skal faktisk kjøpe men en slik igjen for likte at den tok så lite plass og kan taes med når man egentlig ikke har plass å ofre til fiskestenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.