Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann i Rakkestad?


gjeddefiskern84
 Share

Recommended Posts

Får vel reklamere litt for Degernesfjella, all den tid det er min hjemmebane og jeg er leder i fiskeutvalget der;)

Det settes ut ørret (som oftest årlig) i Øvre Bislingen, Lille og Store Bjørvannet, Vestre Buvann, Øvre Hivann, Kløsa, Kroktjern, Laksen, Langtjern sør for Kløsa og Krokete Nybølingen. Fisk som oftest opptil kiloen, men i flere vann tas det årlig ørret opptil 2 kilo, og tipper et par vann også kan levere ørret større enn det. Alle disse er kurante fra land og for en kveldstur. Fiskekortkasser på veien til Kroktjern, Kløsa og ved Sandbekk mølle.

I tillegg finnes masse ørretvann i østre Rakkestad, og et par i Søndre Degernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :dribble: høres interessant ut :dribble: er sikkert mulighet for å kjøpe et kart et sted i Rakkestad da tenker jeg og gps har jeg jo, så skal fint klare å finne frem da :) Har hørt at Kroktjern er et ganske fint vann, men det kunne se ut i forhold til et kart jeg så på at det var langt inne i skogen, altså ikke et prosjekt å dra til på kveldstid i mørket ;) stemmer det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for svar :angel: høres interessant ut :) er sikkert mulighet for å kjøpe et kart et sted i Rakkestad da tenker jeg og gps har jeg jo, så skal fint klare å finne frem da :D Har hørt at Kroktjern er et ganske fint vann, men det kunne se ut i forhold til et kart jeg så på at det var langt inne i skogen, altså ikke et prosjekt å dra til på kveldstid i mørket ;) stemmer det eller?

Nja. Kjører du inn til Kroktjern fra østsiden, så er det ikke langt fra grusvei (som du må gå til/fra bommen) og til vannet. Så det burde det fungere på kvelden uten at du blir borte over natta;)

Kart kan du kjøpe hos Glosli sport tror jeg, eller kommunens servicetorg. Der står hvilke arter som finnes hvor. Vi har også en 3-4 liggende på kontroet til NJFF Østfold som selges for kr 20,-. Men 1:50000 kart er bedre å gå i terrenget etter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.