Gå til innhold
Fiskersiden

Morsom fiskestang


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Kom over en morsom fiskestang på salg på Outfishing i sommer, en shimano Exage. Denne, bare i 8 fot:

http://www.elbe.no/fisk/produkter/stenger/tidligere_modeller/16707/no

30082010224525SJB124JVPdMM.jpg?22

30082010224525gf7B58Dx82dv.jpg?57

30082010224525FJdSWHf1J8Ru.jpg?51

Utrolig grei å ha med seg. Du kan til og med ha den i sekken slik at ingen vet at du har med fiskeutstyr før du plutselig drar det frem :)

Noe knallhard testing har den ikke vært utsatt for, men har hatt den med til mektige innsjøer som Vesletjern og Badedammen på Grorud - og det beviste den at den greier å hamle opp med småmort og normal abbor.

Her fra dagen jeg kjøpte stanga - bare noen hundre meter unna der jeg kjøpte den

270920102254152C3IW2sP1V5d.jpg?11

Og her i vill kamp med en av Vesletjerns hissige småmort - også denne kampen gikk den seirende ut av!!! ^_^

2709201022541598d51Sl9a99H.jpg?70

Andre som har erfaring med denne stanga? Eventuelt testa den på større fisk?

Tenkte jeg skulle ta den med på harvetur en gang, men stanga virker så nett og lett så jeg er usikker på hvor mye den tåler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jill has that one, quite ok for the most but she lost the tip section... tip ring came loose and the tip section came out through the inside of the rod and it was left at a fishing spot somewhere.

Taxisvein had one too I think... not sure if it's still alive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den største av de modellene der og den fungerte utmerket. Den kaster kanskje ikke like langt som 2-3 delte stenger i samme klasse men den fungerer ypperlig til å kaste langt OG kjøre fin fisk. Den fikk kjørt seg hardt på både laks og gjedde før den knakk pga ren uflaks. Vurderer å få meg en slik en igjen men ikke for å erstatte beastmasteren men pga den geniale transportlengden. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin stang dette.

Har en stk av den første modellen som har vært helt topp til div småturer etter ørret og litt kikkmeite etter flatfisk B)

Men pass litt ekstra godt på den mot div slag, osv.

Veldig tynne vegger som ikke lever lenge hvis stangen blir brukt "røft".

Har fått tilbake en del av disse pga av litt uforsiktig bruk.

Selv om jeg advarer kundene så godt jeg kan, om at stangen må passes litt ekstra på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.