Gå til innhold
Fiskersiden

Tistaelva


Snorre
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg prater om elva som renner gjennom Halden by, og jeg lurer på om noen har noen erfaringer fra fiske etter hvitfisk (ikke laks...) i denne elva? Er jo en flott og artsrik elv men den ligger dumt til da jeg ikke liker å sitte på ei brygga rett utenfor et senter osv... Derfor fisker jeg ikke så mye her men blir noen turer til godplassene i elva. Noen andre som har fiska etter hvitfisk i denne elva på dette forumet? Har aldri sett noen meitere eller seriøse fiskere utenom laksefiskerne selvom du ikke trenger laksekort på det meste av elva. Selv har jeg fått ei brakkvansgjedde, Abbor, utallige mengder stam og vederbuk (noen av grei størrelse) og mye Laue. I tilegg til disse artene skal det finnes Gullbust, Brasme, Mort, og hork samt flire, gjørs og lake øverst i elva. De beste meitestedene har jeg erfaring med at ligger nederst i elva, da snakker vi de siste 300 meterne før elva renner ut i Iddefjorden. Her skal det visstnok ha blitt tatt noe torsk og skrubbe også. Dette var et kort sammendrag av tistaelva, så noen som har noen erfaringer fra denne elva?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.