Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance HDS 5 vs tilsvarende Garmin


Pipo
 Share

Recommended Posts

Hei, har fått et tilbud på en Lowrance HDS 5 i forbindelse med et båtkjøp, men lurer på hvilken Garmin plotter/ekkolodd som matcher dette i pris og ytelse. Takknemlig for svar.

:unsure: Hvorfor ikke beholde HDS en? Du får i hvertfall klart bedre ekkolodd med HDS en enn med en Garmin. Om du satser på Garmin så får du mulig litt mer/annerledes kartfunskjoner, men ikke så kjapp prossesor i hvertfall som på HDS en. Du må vel på noe rundt denne i tilsvarende i Garmin 526 S.

Personlig så mener jeg at HDS en er ett mer "up to date" produkt, og litt mer avansert med hensyn til ekkolodd mm. Jeg har brukt siste to år både Garmin og HDS, dog en større garmin enn dette. Men ikke videre imponert over ekkolodd funksj. til Garmin sett mot HDS. Men her er det sikkert mange meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil. Har testa HDS noen mnd nå, og stort sett fornøyd bare en fikk stilt det skikkelig inn. Det er dog et ekkolodd som fungerer best under 100meters dyp. Ryktene sier at det er ny oppdatering tilgjenngelig som fungerer bra dypere også. Du har jo en 120 graders strålevinkel så du ser utrolig bredt, ser jo X ganger mere fisk på HDS enn jeg gjør på mn FCV585... Selv om jeg stoler mere på det jeg ser på FCV. Til kombimaskin er den ikke bare for liten, den er ALT for liten, til kartplotter er den i minste laget, til ekkolodd er den suveren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært i tvil. Har testa HDS noen mnd nå, og stort sett fornøyd bare en fikk stilt det skikkelig inn. Det er dog et ekkolodd som fungerer best under 100meters dyp. Ryktene sier at det er ny oppdatering tilgjenngelig som fungerer bra dypere også. Du har jo en 120 graders strålevinkel så du ser utrolig bredt, ser jo X ganger mere fisk på HDS enn jeg gjør på mn FCV585... Selv om jeg stoler mere på det jeg ser på FCV. Til kombimaskin er den ikke bare for liten, den er ALT for liten, til kartplotter er den i minste laget, til ekkolodd er den suveren

:thumbsup: Med 50/200 svinger så er det ikke noe problem med min hekksvinger å nå 300m om det er ok vann. I Drøbak ved mye alger etc så hender det slipper i fart/mye sjø ved 200, men som regel kommer det seg fort inn i gjen. Med structur scann er nok under 100meter klart best. Jeg har en P66 som har 45/11 grader strålevinkel.

Setter man inn en 1kw svinger burde det være fult mulig med 500m og mer ved 50/200 svinger.

Svært bredstrålende svingere er nok mer i bruk for de som troller etc. Mens mitt valg er nok mer tilpasset sjø og litt mer dybde. Så skal du bruke det mye til ren dorging så er nok en bredstrålende svinger mer korrekt. Da på bekostning av dybden.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.