Gå til innhold
Fiskersiden

Cannon Rail / Side Mount


tfje
 Share

Recommended Posts

Passer alle Cannon sine dyprigger til Cannon Rail / Side Mount?

På tollvesenet sine sider prøver jeg å beregne toll for braketten. Når jeg velger fiskeutstyr så står det at det er tollfritt. Gjelder det for denne braketten også? Noen som har prøvd?

Og et spørsmål til. Hvordan virker Cannon tab lock base for UNI Troll?

Det står at det er et hurtigfeste så jeg regner med at det er en smal sak å feste/fjerne en dyprigg som er montert ved bruk av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann:)

Meg bekjent så skal også baser og festebraketter gå inn under fiskeutstyr. Jeg har aldri fortollet noe slikt selv. Er vel bare moms jeg betalte? (husker ikke helt)

Jeg har tablockbasen til mine Unitroll 5, og de er meget enkle å feste og ta av. Du "klikker" bare riggene på og presser ned en liten "bryter" når du vil ta dem av igjen. Jeg har mine baser festet på en trollingbar som jeg lar stå igjen på båten etter hver tur. Riggene blir dermed enkelt med hjem.

Jeg har også cannon rail / sidemount og det går fint å feste tablockbasen på disse.

Skal bytte ut mine Untroll med Mag 5 i steden, så si fra om du trenger Unitroll, baser og rail/sidemount.

Mvh Hansa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Nå har jg dessverre allerede bestilt fra USA. Venter i spenning på når det kommer til Norge.

Skal passe alle cannon downrigger. Har den på uni-troll. Er ikke toll - dette er fiskeutstyr - kun mva (gang med 1.25) og 100-150 kr i handling til transportfirma som ordner med mva for deg.

Har bestilt slikt selv fra USA, ingen problemer.

Sjøfalk.

Endret av Sjøfalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg mottatt dyprigg fra Cabelas i USA. Har montert sveiv på selve riggen samt "talgje" i forkant og bom til riggen. To ting som slår meg med det første er:

1. "talgjen" glir ikke av seg selv inn i bommen. Har brukt mye makt men klarer ikke å få montert den dypt nok til å sette i skruen som følger med. Regner med den ikke faller av ettersom jeg ikke får den lenger inn.

2. Bommen stopper før hull i bom stemmer overens med hull i rigg slik at jeg kan feste bom med en skrue.

Ellers har jeg prøvd å svive litt på sveiven, det går greit å sveive inn, men hvordan virker mekanismen som slipper ut loddet? I den heller dårlige manualen står det at sveiven skal sveives mot klokken for å slippe ut lodd, men det er ikke mulig. Kan kun sveive med klokken.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold igjen på hjulet, så kan du sveive mot klokken. Da løsner du bremsen og loddet synker (ofte raskt første gang :thumbsup: )

Hmmm, har kun prøvd i stua foreløpig ettersom det er litt for kaldt utendørs... :)

Men når jeg holder igjen hjulet og sveiver mot klokka løsner bare sveiven fra riggen og dersom jeg fortsetter demonterer jeg den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.