Gå til innhold
Fiskersiden

Drammenselva 10.4


Maudal
 Share

Recommended Posts

Bestemte meg for å lufte feederstanga og meitestolen for første gang i år. Denne gangen i Drammenselva, for å bli litt kjent med den elva (alltid interessant å prøve nye plasser). Trua var ikke helt på topp da jeg fant ut at elva var grunn der jeg skulle prøve. Det kom til og med en regnskur og begynte å blåse, så jeg begynte å angre på at jeg hadde satt meg akkurat der. Likevel, etter noen timers fiske bøyde quivertippen seg, og jeg kunne slå fast at en brukbar stam hadde latt seg friste av loffbiten. Da fisken var vel på land kunne jeg med hender som skalv av kulde legge den i veienettet, og den veide 2300 gram. Jeg fikk ikke flere fisk, men det kunne egentlig være det samme etter et slikt eksemplar. Artig start på meitesesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Men har ingen forsøkt etter stam lenger ned i elva? Er jo ganske sterk strøm rundt Øvre Sund og "Pølsesvingen". Har fått endel stam i "Gropa", ved den gamle brannstasjonen, og lurt på å prøve rett nedenfor Sundhaugen, der har man et litt dypere område nedstrøms de litt grunnere og mer strømsterke områdene i Pølsesvingen.

Bare tenker høyt her, tilfelle noen vil prøve nye plasser etter stam. For ordens skyld, har selvsagt ikke lagt ut tipsene jeg har fått på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Audun

Hei Maudal!

Kan du sende meg en PM også, vær så snill?[8)] Jeg leiter virkelig etter en god stam-strekning...

Vet ikke du om mange gode fra før av da[?][?] Mener du hadde noen serdeles imponerende fangster. Send meg en pm på de du [ :) ]

Gratulerer med fin stam!!!!! [8D][8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iver, jeg henger meg på og gratulerer med glitrende vår-stam!

Ellers vil jeg minne om at norgesrekorden på stam er justert godt ned som følge av problemer med å dokumentere den forrige. Husk derfor kamera og ring meg når den sitter, så skal jeg med glede komme og hjelpe deg med å dokumentere ny norgesrekord, for det er vel det du går etter?

Johannes

PS: Mulig vi må snu på det og at du kommer for å dokumentere min i stedet. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.