Gå til innhold
Fiskersiden

jørgen w`s fiskerapporter- kauserud 4/6


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Ny tur i dag : skulle fiske i hunnselva men fant ut at den ikke åpner før 10 mai [ :) ]. Da falt valget på eikstad , fordi det helt sikkert var isfritt. fisket ei stund i tjernet og litt i elva som renner ut fra vannet , på vei opp igjen fra elva så jeg

14 døde gjedder som var dumpet i skogen . de største var nok godt over 2 kilo.

fikk ikke noe fisk , men fant en slags kanal med småfisk , de var ikke interesert i marken , men så ut som ørkyte , kan det ha vært små gjedder ? de var ca 2 til 7 cm store og gikk i stim .

06052005190153222AMibv5676.jpg?42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny tur i hunnselva 13/5 .

fisket i 4 timer med spinner og mark uten å kjenne fisk , men en kammerat fikk en ørret på 500 g på spinner ( neida , ikke missunnelig i det hele tatt ) så masse vak og kunne sikkert fått fisk hvis jeg hadde brukt fluestang .

eikstad 14/5 drog ut denne gangen med båt . var ute i 5 timer uten å kjenne noe , men en kammerat ( ja samme som i går og heller ikke denne gangen missunnelig ) fikk ei gjedde på 200 g på abborjigg fra storm .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einafjorden 21/5 : drog ut med robåt men det ble ingen fangst [ :) ]

noen som vet om noen gode dorgeplasser etter gjedde i einafjorden , vi var fra utløpet av hunnselva til rundt bøyene forbi grendehuset og funkyhuset (for de lokalkjente ) brukte elbes gjeddefavoritter .

er det wobbler som gjelder på gjeddedorging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig NY PERS : drog på en liten kveldstur i hunnselva , mestode var bunnmeite med mark og fiske med spinner , mens jeg sitter å fisker , finner jeg en pinne og setter på en liten senestump og 8`er krok med mark , og jammen meg er det ikke på pinnen det biter på en ørret på 400 g , ny pers bilde kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sillongen 6/6 : jeg fikk to abbor og to mort :) , flere andre fikk noen morter, små abborer og et par ørreter .

jeg mista en ørret 1 meter fra land [V] har aldri fått ørret i vann før , kun i elv , så dette var litt surt , ørreten var ca 200 g .

en kammerat fikk en pen ørret på hele 1,1 kilo [:0]på spinner , han kastet rett oppi et vak lot den synke , og så satt den . [ :D ]

vi endte til slutt opp på 6 ørret 11 mort og 8 abbor , vi var 7 stykker som fikk fisk , noen av de fisket nesten for første gang [ :) ] så kanskje jeg har klart å frelse noen fler [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.