Gå til innhold
Fiskersiden

Avet JX


alek
 Share

Recommended Posts

Må bare skrive litt om juleflaksen min.

Stakk en tur innom en sjappe her i Bergen idag, bare for å se.

Midt i fiskeutstyrsdelen av lokalet stod en palle med billige sneller.

Var en del Okuma, Viva og Penn til greier priser.

Men midt oppå haugen så lå det en enslig Avet JX priset til 999,-

Så da ble det en Avet til meg selv i julgave. Ganske fornøyd med kjøpet:)

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Er det Nissen som har vore å prisa snellene? :rolleyes: kva Penn sneller var det dei hadde?

Måtte spørre mannen i kassen om det var et seriøst tilbud, og ikke bare noen som hadde køddet litt med prisingen:)

Husker ikke hvilke Penn som var der, var ihvertfall en Senator av et eller annet slag. Priset til 1249 hvis jeg husker rett.

Men det er ikke sikkert jeg gjør, hadde bare øyne for Avet'en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive litt om juleflaksen min.

Stakk en tur innom en sjappe her i Bergen idag, bare for å se.

Midt i fiskeutstyrsdelen av lokalet stod en palle med billige sneller.

Var en del Okuma, Viva og Penn til greier priser.

Men midt oppå haugen så lå det en enslig Avet JX priset til 999,-

Så da ble det en Avet til meg selv i julgave. Ganske fornøyd med kjøpet:)

aleksander

Det er antageligvis noe alvorlig feil med den, kunderetur eller noe sånt. Ville ikke tatt sjansen på å bruke den!

He he, neida, det er jo rett og slett et latterlig bra kjøp. Julekvelden kom tidlig for noen i år :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilde ørud. JA Pål selvfølgelig blir det raptor! hår også tenkt på denne hoo-x fra avet. ,men mulig denne er litt stor i størrelsen, men bremsen er det ikke noe å si på.

raptorene har jo oppgradert bremsesystem med to disker på samme side i motsetning til en på den vanlige jx, tror dette blir jevnere på gunstige verdeier(8-10kg)

Hvordan er denne i bruk ørud? har du olja den opp noe mer enn originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bilde ørud. JA Pål selvfølgelig blir det raptor! hår også tenkt på denne hoo-x fra avet. ,men mulig denne er litt stor i størrelsen, men bremsen er det ikke noe å si på.

raptorene har jo oppgradert bremsesystem med to disker på samme side i motsetning til en på den vanlige jx, tror dette blir jevnere på gunstige verdeier(8-10kg)

Hvordan er denne i bruk ørud? har du olja den opp noe mer enn originalt?

Når man skal skal ha veldig hard brems, tror jeg det er en stor fordel med flere skiver, spesielt på de små snellene. Jeg har en mistanke om at mye av lagerproblemene som er på de aller minste leverdrag snellene skyldes de relativt store sideveis kreftene som blir på kulelagrene. Det i tillegg til at de ikke er pakket med fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne i bruk ørud? har du olja den opp noe mer enn originalt?

Suveren i bruk til nuh. Handlet forøvrig en HXW 5/2 også- Ulempen var at jeg var nødt til å ta de i bruk umiddelbart etter ankomst - var så vidt jeg rakk få på snøret ;-)

Men planen er å åpne de og sjekke fett og olje i løpet av vinteren. Planen var opprinnelig gjøre dette ved ankomst, men rakk bare ikke...

Ellers er den vel såvidt å se i bruk her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.