Gå til innhold
Fiskersiden

Romjulsrøya


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

I dag var det dags for å gå av seg litt ribbefett samt å få litt friskluft i nasen. Det var tungt å stå opp etter litt for mange glass i går, men været så lovende ut - sørvestlig vind, rundt 0 grader og snebyger - eller Glimmavær som vi sier.

Freddy er allerede i fiskinga når jeg kommer opp på vannet og det blir vel så mye småprat som fisking. Fisket er heller ikke på topp, men vi får hver si flotte røye på hhv 5 og 7 hekto og er svært fornøyd med det.

Romjulsbilder:

IMAG0460-1.jpg

IMAG0462-1.jpg

IMAG0464.jpg

IMAG0461-1.jpg

IMAG0466-1.jpg

IMAG0465.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte røyer!

Begge to i godt hold etter gytinga :)

Hadde selv store planer for dagen, men skrotten ville ikke, dessverre.. Godt vær og greie forhold her oppe idag. Får ta igjen like over nyttår. Pleier jo å være bra frem til midten av januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte røyer!

Begge to i godt hold etter gytinga :)

Hadde selv store planer for dagen, men skrotten ville ikke, dessverre.. Godt vær og greie forhold her oppe idag. Får ta igjen like over nyttår. Pleier jo å være bra frem til midten av januar :)

Fine fisker,ja :) Herlig å komme seg ut i friskluft også. Den største var en hannfisk med litt gytedrakt igjen, men fisken har en fantastisk kondisjon i vannet. Jeg er heldig som har slike vann rett i nærheten av der jeg bor. Og på nyåret blir det satsing etter storørret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Flotte røyer! Har vært en del på Glimma, men klarer ikke helt å lure de større fiskene.

Har du noen tips? Hvilken side av vannet er best?

Får prøve meg på sommeren, så får jeg sett litt på dybden i vannet og forholdene ellers..

Hei! Det de flest gjør feil på Glimma er at de fisker for grunt. Glimma er et atypisk røyevann med tanke på hvor røya oppholder seg. Vi fisker fra 8-25 meter dypt. På nerenden av vannet (mot veien) er det fisk stort sett overalt når du kommer djupere enn 6-7 meter.

Men røya kan være vanskelig, men det er det som er så morsomst med å fiske røye - utfordringa :)

Hvis det er tregt lønner det seg alltid å gå ned på krokstørrelse, ned på fortomstykkelse og opp på fortomslengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.