Gå til innhold
Fiskersiden

beast master har kilt seg


rulle
 Share

Recommended Posts

Trenger tips om å løsne fra hverandre 1 stk Beast Master 6`6 fot line wt.15-30 lb.max cw 90g

Stanga har 7 ringer totalt,det er denne delen som for meg ser ut til å ha kilt seg noe grønn jæ...g Kjøpte den i romjula i Bergen,den satt da også fast men eg trodde det skulle gå fint å dele den men sliter litt nå.Haar prøvd å kjøe den ned men nei,også to mann med gummihansker klarte ikkje å rikke stanga.Hadde eg bare fått vridd ein halv tørn så hadde snellefeste passet med ringene,da kunne eg vertfall brukt den.Såg på nett at noe av shimano sine stenger kunne skyves 30cm sammen så eg lure jo på om eg drar og slite forgjeves,mulig at den skal skyves sammen??????Håper noen kan hjelpe. :):goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips om å løsne fra hverandre 1 stk Beast Master 6`6 fot line wt.15-30 lb.max cw 90g

Stanga har 7 ringer totalt,det er denne delen som for meg ser ut til å ha kilt seg noe grønn jæ...g Kjøpte den i romjula i Bergen,den satt da også fast men eg trodde det skulle gå fint å dele den men sliter litt nå.Haar prøvd å kjøe den ned men nei,også to mann med gummihansker klarte ikkje å rikke stanga.Hadde eg bare fått vridd ein halv tørn så hadde snellefeste passet med ringene,da kunne eg vertfall brukt den.Såg på nett at noe av shimano sine stenger kunne skyves 30cm sammen så eg lure jo på om eg drar og slite forgjeves,mulig at den skal skyves sammen??????Håper noen kan hjelpe. :):goodjob:

Prøv med varmt vann og varm opp hunn delen av skjøten. Prøv så å dra de fra hverandre. Om du får de fra hverandre så smører du opp med stearin eller grafittvoks etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det eg tror også at den skal skyves sammen,det høres ut som det er en løs del inne i kork håndtaket når eg snur den på hodet.Har prøvd å dunke den i gulvet samtidig som eg presse nedover men den vil ikkje :goodjob: ,redd for å knuse fibrene vist eg bruke for mye makt :lolu: .Hadde vert greit å vite sikkert om den skal sammen eller deles.Det står ikkje noe mer på stanga en det eg har vist til tidligere bortsett fra(shimano Beastmaster BMAX66TBJH)Biofiber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den stangen som er på denne nettsiden over er jeg ikkje sikker på.Utsalgs pris i butikken var 1399 eg gav 300 ettersom det var den siste de hadde igjenn.Mulig eg e blitt grundig lurt :thumbsup: ,men nå er den ivertfall reparert,fikk den ikkje noen vei så eg skar den av og boret ut :growl: slik at eg fekk tredd den 7-8 cm ner i den andre,limte med to komponent epoxy og gav den en runde med rød o,5mm nylon tråd før den fikk eit lag til med klar epoxy.Håper dette holder og at den ikkje blir for stiv i nederste del :cigar: .Blir jo spennende å prøve "til helga kanskje" enten så funker det eller så blir det som å fiske med ein kjepp. :lolu::rolleyes: Takk for tips og råd :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det eg tror også at den skal skyves sammen

(shimano Beastmaster BMAX66TBJH)Biofiber :rolleyes:

Skjønner godt at dere ikke fikk den fra hverandre, men to mann med oppvaskhansker sørget nok for at ting satt som støpt. Stanga er ei jerkstang og skal ganske riktig skyves sammen. Det eneste jeg lurer på er hvordan du ikke fant ut det allerede når du kjøpte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser helt øverst i første innlegg så står det der at den satt fast allerede da eg kjøpte den :D .Den låg i ei tønne sammen med flere andre stenger som var satt ned i pris,problemet var at det var de ansatte i butikken som først sa at den hadde kilt seg og at stanga var to delt :) .Dette tok eg for god"fisk" og fortsatte å dra feil veg etter at eg kom hjem,sjekket så på nett og tok ein tlf til ein kompis.Fant vel ut da at det var ting som ikkje var som det skulle.Skaden er nå skjedd så da gjenstår det bare å se om den reperasjon som er gjort holder.Moralen er vel kjøp ikkje fiskeutstyr uten å handle med fagfolk.Ps dette var i tillegg eit skikkelig impulskjøp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.