Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan er strømmen på utsiden av Karmøy??


mikkel
 Share

Recommended Posts

Jeg har riktig nok tenkt meg under vann til helgen, og har da lyst til å prøve meg på utsiden av Karmøy, nord for Vea. Der er det noen små båthavner ol som kan være fine utgangspunkt.

Det jeg lurer på er om noen kjenner til hvordan stømmen er i sjøen i det området? Jeg vil gjene slippe å bli dratt til havs. Som takk kan jo en rapport følge i etterkant?!

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen er variabel, men det er vel helst ute mellom holmene det er noe fart i den såvidt jeg vet. Men det er flere steder på vestsiden, men tidvis godt drag langs land, så jeg tør vel ikke påstå noe skkert. Hvis du kan vente til lørdag kan jeg få pumpet bestefaren min for litt info, han er fra Vea og har fisket i området i titalls år tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trollet! :-)

Jeg dykker med luft. Har prøvd noen ganger med fridykking, men da blir jeg stressa siden jeg ikke kan holde pusten så lenge, og det er vanskelig å puste under vann uten tank på ryggen! :-)

Har du utstyr er det bare å henge seg med. Jeg er ikke veeeldig aktiv da jeg skal fordele fritiden min på litt for mange hobbyer!

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.