Gå til innhold
Fiskersiden

Lakk til wobbelprosjekt


kilgallon
 Share

Recommended Posts

Har handlet inn og bestilt det jeg trenger for å starte opp med prosjektet.

Men jeg mangler lakk.

Hvilken type lakk anbefaler dere til dette bruket, og hvor kan jeg få kjøpt det?

Er til lakkering av balsa, hvis det har noen betydning.

Har tittet litt rundt på nettet og funnet noen typer lakk, men synes de jeg har funnet har for lite fargesortiment og velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja prisene i USA er jo skremmende lav kontra her hjemme (pleier å bestille fra Chicago Airbrush supply) men synes det er helt greit å betale 49.- her hjemme om noe haster, eller jeg bare har lyst til å teste en ny farge. De varer en stund disse småflaskene, så man bestiller ikke så ofte.

Lykke til.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C&W Lure Epoxy fra Wolfcreek, ingen over, ingen ved siden av. Man trenger vel og merke tørkehjul.

Michael

Hva er prisen,potlife og herdetiden for denne Michael ? Kommer ikke frem på sidene. Til industribruk finnes det utallige typer til formålet også, kan hende disse kan gjøres tilgjengelig til norske forbrukere i små doser, men enig, til materiall metning (grunning) og som toppcoat er rett epoksy best.

Med det samme ber jeg pent at alle som bruker propionat slutter med det. Det er ikke verdt helserisikoen, samt at epoksy er mye, mye bedre og praktisk til formålet.

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potlifen er vel kanskje rundt 30-40 minutter, om jeg varmer den opp innimellom. Alternativt kan man blande mindre doser av gangen. Klarlakka 6 8" glidere i går, og da rakk jeg det greit og brukte ca 40 minutter. Man kan og etter at den er blandet helle det over på en tallerken eller noe annet som distribuerer det utover, da øker potlifen litt.

Den er såkalt self leveling, så man må bare passe på å få på nok lakk, man trenger ikke stå å stryke og fordele det utover i det uendelige. (dette forutsetter at den snurrer da selvfølgelig.)

Prisen husker jeg ikke helt i farten, men jeg mener det er ca 250-300 SEK på det minste kitet, som holder til 20-40 8" baits (kommer an på antall lag man legger på, jeg legger på 2)

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også øke potlifen ved å legge in blandekaret i iskald vann, dog vil dette påvirke viskositeten. Hårføner er fint å bruke om man ønsker å få epoksyn til å spre seg jevn. Stiv pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.