Gå til innhold
Fiskersiden

Vurderer Lynvatnet


roger123
 Share

Recommended Posts

Hei folkens.

Skal ut å prøve fisket en dag i helga. Jeg vurderer å prøve Lynvatnet. Har vært der noen ganger tidligere (på sommeren). Men fisket har sjenerelt vært veldig dårlig. fått ett par brukbare ørreter. Uansett blir det godt å komme seg ut å fiske litt igjen.

Kansje det er noen som har litt mer kjennskap til dette vannet? Hvordan er røya der for tiden? Begynt å tatt seg opp? Jeg vet at vannet fikk seg en knekk for en tid siden, pga stort uttak av fisk. send gjerne pm hvis ønskelig.

roger :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska man kalle det storhetstida t lynvatnet, så var det for ca 4-5 år siden....Problemet da var at røyevarpene ble foret opp med et spesielt for, og det ble tatt opp enorme mengder gytefisk...mellom 3hg-2 kilo...vi snakker flere hundre...dette var det noen enkelte som sto for. Selv var jeg der 2 turer og fikk noen kjempefine. Men vannet ble der ødelagt da det ble hardfisket dag inn og ut i ukedagene som i helgene.

Etter den fiskingen som fant sted har det generelt vært dårlig der. Svømmer noen digre ørreter, men vanskelig å få. Prøv deg utom steinrøysa på østsiden av vannet. Der har jeg vinsjet noen kjempefine ørreter...

Røya har jeg gitt opp der....tar flere år før den bestanden blir nogenlunde igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter isgang har de som har båt der fått enklinger opp mot 5 kilo....det er voldsomt. Men, de siste 4-5årene er det meg ikke kjent at det er tatt noen i den størrelsen.

Ja, Hoklingen har jo pen røye, bortsett fra snittvekta...Men, setter man ut i lynvatnet kan de hende de venter med å bli kjønnsmoden til de faktisk kommer opp i bra størrelse...

Isfiskekonkurranse oppå der 3.april.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.