Gå til innhold
Fiskersiden

Trollingbåt


Thomas94
 Share

Recommended Posts

Kjørte selv en 14 foter ett par år i den spede begynnelse av karrieren. Den er ikke for liten til å kjøre planerboard fra om den har litt kjøl, slik jeg mener det er på Hansviken. Jeg monterte ei Big Jon planerboardmast oppe på front tofta på min Silver Viking og det funka som bare rakker'n! I tillegg hadde jeg rigger på hver side bak. Ingen grunn til å "bytte" ut riggen med planerboard.. (tok flere gromme ørreter fra denne båten)

En like god, og innimellom bedre løsning, er stangparavaner. De kan brukes fra båter i alle størrelser og går greit å kjøre både 2 og 3 på hver side av båten.

Størrelse og merke på disse er litt avhengig av hva slags utstyr du skal dorge med de, for ørret og gjeddewobbel og agnfisk liker jeg Magnum Pajk. Disse har jeg kjørt i 2 meter høye bølger utenfor Bornholm uten problemer.

En siste ting du bør huske på er å sjekke lokale bestemmelser angående utstyr og antall stenger der du fisker. Disse varierer fra vann til vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en 14 foter, hadde ikke planer på denne, men 2 rigger fikk jeg plass til. Planer satte jeg først på da jeg fikk en på 15 fot, men det vil fungere på din 14. Planlegging er alfa og omega, gå gjennom hvor du vil ha ting både 2 og 5 ganger. Evt sats på stangparavaner, fungerer også superb. Bruker de en del ennå, spesielt når en kjører plast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.