Gå til innhold
Fiskersiden

Flagstadelva - erfaringer og muligheter ?


Trondcaster
 Share

Recommended Posts

I de øvre delene er det nok muligheter for ørret også i juni. Lurer på om det er Vang JFF som har jobbet ganske iherdig med den elva for å få den tilbake til en ok fiskeelv.

Nedre deler i mai juni er det nok en veldig gjedde, åbbor og diverse karpefisk dominans. Største fisk jeg vet om av prikkfisk er en hannørret på 5.1 fra august 2008. Et stykke opp i elva.

Flagstadelva har nok itte vært den mest eksponerte i forhold til naboelva i Brumunddal, men send en mail til Vang JFF, de kan nok fortelle litt om hva/hvor/hvordan.

Merk at jeg aldri har fisket i elven, eller har god kunnskap om den. Basere uttalelser KUN på det jeg husker fra ting som har stått i avisa siste årene. Men det ER muligheter for stor fisk der, både i øvre og nedre

deler. Hvordan det er med harr aner jeg ikke

Endret av Lord Flashheart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vang JFF merker vært år rund 500 mjøsørreter i fella ved Vendkvern. Mesteparten ligger på 40-60 cm, men det fins fisker opp mot 80 cm. Kan nok være noe vrien å fiske i etter Mjøsørretten, men det er fullt mulig å ta noen der. Etter at fisken er merket slippes den ut over demmningen der og kan gå helt til Tørbustilen. Mye fisk i hele elva oppover. Men det er jo mye smått, er vel små mjøsørretter som ikke har vandret ut enda :)

Ser det blir beskrevet fiske i august/september her. Elva fredes 1.september, så hold dere til august ;)

Har fått lite harr, på meg så virker det som at harrbestanden har gått kraftig tilbake. Men det fins vel ikke noen undersøkelser på det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vang JFF merker vært år rund 500 mjøsørreter i fella ved Vendkvern. Mesteparten ligger på 40-60 cm, men det fins fisker opp mot 80 cm. Kan nok være noe vrien å fiske i etter Mjøsørretten, men det er fullt mulig å ta noen der. Etter at fisken er merket slippes den ut over demmningen der og kan gå helt til Tørbustilen. Mye fisk i hele elva oppover. Men det er jo mye smått, er vel små mjøsørretter som ikke har vandret ut enda :)

Ser det blir beskrevet fiske i august/september her. Elva fredes 1.september, så hold dere til august ;)

Har fått lite harr, på meg så virker det som at harrbestanden har gått kraftig tilbake. Men det fins vel ikke noen undersøkelser på det....

ok,jeg skrev kanskje feil ang mnd,sorry for det bjørnar.I fjor-høst ble det merket en hannfisk på langt over 80cm!nydelig fisk..men det var overtall av fisk mellom 43-50cm i fella!

Endret av dooley1980
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wobblere av typen små, lette floatere fra Rapala?

Rappala duger ja..... fisket mye med det i elvene rundt Hamar og fått en god del pen fisk.

Bakdelen med så lett utstyr er at når du får på de grøvste fiskene så sliter du, kjørte på en i ei elv ikke så langt fra Hamar i lang tid, hadde den ved beina tre ganger også bare bestemte den seg, bye bye - så det kan være lurt å gå opp på slitasjestyrke og heller ha litt mindre fisk etter (etter min mening, finnes nok de som er uenig....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har forsøkt flue i Flagstadelva ?

Vang JFF merker vært år rund 500 mjøsørreter i fella ved Vendkvern. Mesteparten ligger på 40-60 cm, men det fins fisker opp mot 80 cm. Kan nok være noe vrien å fiske i etter Mjøsørretten, men det er fullt mulig å ta noen der. Etter at fisken er merket slippes den ut over demmningen der og kan gå helt til Tørbustilen. Mye fisk i hele elva oppover. Men det er jo mye smått, er vel små mjøsørretter som ikke har vandret ut enda :D

Ser det blir beskrevet fiske i august/september her. Elva fredes 1.september, så hold dere til august ;)

Har fått lite harr, på meg så virker det som at harrbestanden har gått kraftig tilbake. Men det fins vel ikke noen undersøkelser på det....

Har du minstemålet for ørret i Flagstadelva i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.