Gå til innhold
Fiskersiden

kveite i valevåg


Kong valebråt
 Share

Recommended Posts

Høyres jo heilt villt ut med 5 spisskater og 4 blålanger på ein dag. Vannvittig fangst.

Kor djupt fiska du og kor store var skatene?

Heilt enig Helge :-) vannvittig fangst!!... eg vil annta at han har vore litt innover og bak Tittelsnes..?

eventuelt ute på "djupno"

Blir spannande å sjå bilda, og eventuelt høyra fangstplass <_<:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres jo heilt villt ut med 5 spisskater og 4 blålanger på ein dag. Vannvittig fangst.

Kor djupt fiska du og kor store var skatene?

ca 150 favn den størsta skata va ca 10 kg eg vegte ikkje dei. slepte di uti igjenn

Drømmer om å få kveita eg og... :cigar: Men den fangsten du fikk hadde vore heilt rått det og! Kva oppsett og agn brukte du til spiss skatene?

Eg blir gjerne med på tur neste gang du legger ut på tur igjen! :thumbsup:

makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blandings bunn

det er vel stort sett bløt bunn på 270 meter overalt her, blandingsbunn høres da litt snodig ut...?, er bare der fjellet stuper ned på mudderslettene, en finner begge deler. var du innenfor valebrotet eller ute?

skatene er da også typisk bløtbunn fisk :thumbsup:

hvor blir det av bildene? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eg har forsøkt å vera utanfor denne diskusjonen, men fangstreultatet virker litt utopisk i mine auger. Sjølv har eg, og mine venner, fått nokre skater og blålanger i området utanfor Valevåg, men for heilt å tru på dette resultatet velger eg å venta på trådstarter sine forklaringer på kor fangsten vart tatt. :thumbsup: Nokre hundre timar på området kan kanskje vera relevant mtp vertifisering av kor dette var? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er en smule (sunn?) skepsis ute å går blant lokale helter på Stord..?

Denne fangsten på ETT bilde ville vært litt kult. :D

Tja.... det må være lov å være litt skeptisl til en en stangfisket fangst som dette... Jeg og Even A er vel av de med flest timer med agn på bunn her med stang og sjøl har jeg ALDRI fått en spisskate her, og Even har fått ei (eller er det 2?), meg bekjent så er det i valebråt området/ Digernes sundet berre tatt 5-6 spisskater på stang siste 20 åra.

I Ålfjorden er det tatt mange fleire, men 5 på ein dag av ein mann på stang er drøyt.

Ein linefangst vil vera sannsynlig, om det er på stang så er det jo ein fantastisk fangst! :thumbsup:

men det er vel lova bilder, så det er berre å venta i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heii :( Jeg kommer fra Karmøy og er en veldig ivrig havfisker. Er medlem i karmøy havfiskeklubb å vi fisker i valevåg ofte. En i klubben som jeg har et veldig godt forhold til, Odd Arve Gunderstad har fått en kvete på 161.20kg i Valevåg, hvor det sier jeg ikke fordi det er hemmelig, men fortsett og leit. Kveita eg ikke så lett å lure i Valevåg, men det er masse aen fin matfisk der.

Mvh: Stein Rune Tveit

www.karmoyhk.org besøk siden og se bilder, resultater og fiskerapporter :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.