Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano lett surfstang


Havengel
 Share

Recommended Posts

Shimano Nexave AX Sea Bass 11'6" 1-3,5 oz meitestang kr 400

Jeg forstår rett og slett hvorfor denne ikke har blitt solgt ennå. :D Glimrende spesialstang til lett kystmeite og gjeddefiske, tar kastevekter fra 30 til 100g. Har også brukt den til å kaste lette pilker/ tunge sluker/ agnede slepetakkel, til dette bruket er den perfekt på grunn av stiv tupp og lett vekt. Lite brukt, noen små ripemerker etter bruk. Siden jeg har en Daiwa Supercast Sea Bass i samme lengde og vektklasse (som er en enda bedre og ikke minst dyrere stang), blir denne liggende ubrukt.

113836.jpg

I motsetning til en karpestang (som noen anbefaler til kystmeite) har denne kraftigere rygg og aksjon, noe som gjør det lettere å sette kroken på lengre hold og dypere vann. Til kystmeite på Østlandet, aktivt meite og der søkker over 100g ikke er nødvendige tør jeg påstå at du ikke finner stang som er bedre egna.

På grunn av lengde og manglende forsvarlig emballasje for postforsendelse bør stanga hentes i Asker, evt. leveres i Oslo/ Drammensområdet etter avtale.

Endret av Havengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.