Gå til innhold
Fiskersiden

Flyndreplasser?


Snaus
 Share

Recommended Posts

Du kan egentlig fiske hvor du vil (ikke etter sø) så lenge du holder redskapen vekk fra selve elva. Selv har jeg fiskett rett nedenfor campingen. Viktig å fiske rundt full flo da det blir relativt vanskelig å meite der ellers... (med mindre du liker å vandre rundt på svære mudderbanker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

Du kan egentlig fiske hvor du vil (ikke etter sø) så lenge du holder redskapen vekk fra selve elva. Selv har jeg fiskett rett nedenfor campingen. Viktig å fiske rundt full flo da det blir relativt vanskelig å meite der ellers... (med mindre du liker å vandre rundt på svære mudderbanker).

Bra plass nedenfor campingen og kafèen, langs hele stranden faktisk. Men vil anbefale å fiske på stigende eller synkende vann, utrolig merkbar forskjell på napp når du fisker på full flo. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra plass nedenfor campingen og kafèen, langs hele stranden faktisk. Men vil anbefale å fiske på stigende eller synkende vann, utrolig merkbar forskjell på napp når du fisker på full flo. :rolleyes:

Har nok samme erfaring som deg vangående bettperiodene men formulerte meg nok litt feil i posten :) Det jeg mente var atmn bør fiske når det faktisk er vann der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve deg utta for Røra da. Der kommer man ut med lett utstyr også og kan virkelig fåå jobbe med flyndrefantene der :rolleyes:

Skal teste den plassen så fort været blir litt bedre. Prøve med litt større agn og se om de finnes i litt mer voksen size der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke dumt men jeg prøvde først med større agn men gikk ned i både agnstørelse og krokstørelse for fisken ville bare ikke sitte! men når du er der så er det kansje litt torsk og sei i farta der også! før jeg fikk kroka fisken måtte ned ned i str 8 og nesten bare skinnbit av agne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

skal testes til helgen =)

Skal også kjøpe meg ny stang som jeg kan kombinere lett sjøfiske og fiske etter smålaks.

er dette ett godt valg? http://www.abcfritid.no/produkt/abu-sjofiske-kombinasjon

eller denne? http://komplettfritid.no/product/shimano-combo-sjo

eller er det noen som har et bedre tips? skal ikke bruke mer enn 1000kr

Endret av Snaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk heller dårlig. det var et sørpelag som gikk ca 50m utover på øysand så vi kjørte til børsabergan istedet.

men der var det jammen dødt ;/ Fisket ikke med glidende tackle da,siden vi ikke hadde noe å stoppe søkke fra å gli nedover tacklet. Er glidende tackle å fåretrekke når man meiter flyndre?

Vi brukte møresild som søkke, derretter 30cm me fortom me perler og div, agnet med reke.

Endret av Snaus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.