Gå til innhold
Fiskersiden

Har noen vært borti shimano stradic 2500 ci4?


Minde5
 Share

Recommended Posts

Sier vel seg selg, har du ei billig tung stang så er det vel greit med ei billig tung snelle. Ting må jo balanseres.

Så derfor er den som skapt til shimano speedmaster!

Utvekslinga er jo den samme bare denne CI4 har sveiva fra Fireblood noe som setter den enda høyere.

Så pluss at den har mye kraftigere bremse. Så 2500 snella kan du kjøre meget stor fisk på med rett snøre :)

Men hvorfor ikke bare google litt så får dere svar, samt bruke shimano sine sider så får dere opp teknisk data. Det klarte nu jeg før kjøp! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har ingen konkret erfaring med Stradic CI4, men har selv TwinPower CI4 2500FA.

Glenners har jo nevnt noe.

CI4 materialet som snellehus og rotor er bygd opp av gir deg blandt annet en mye lettere og helt rustfri snelle. Dette kan du lese mer om på Elbe´s webside for Twin Power

Bemerker at Stradic CI4 ikke er i normalt salg i Norge.

Så vidt jeg kan se gjelder dette kun TwinPower og Rarenium i frontbrems og Twinpower i front/bakbrems-utgave.

Du bør kanskje ta en telefon til Elbe for å høre om garanti/service/reservedel-situasjon før eventuellt kjøp.

Skitt fiske!

Endret av Lystfisker´n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drifta vel litt off-topic her, men..

Selv fisker jeg i all hovedsak ørret,røye og sjøørret og føler ikke på noen måte at jeg må "sveive meg i hjel" for å trigge fisk til hugg.

Seien, Glenners, har alltid likt hurtige agn så jeg skjønnner ikke helt hva du mener.

Tror uansett jeg skjønner hvor du vil hen. Har ei SuperX GT 2500 med 3000HS drev og den vinsjer fryktelig mye snøre inn på kort tid. Den kan ofte være grei å bruke for kjappe tempovekslinger når fisken er litt sånn "halv-interresert" i sluken din og bare følger den inn - gang, etter gang, etter gang. (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku ha kjøpt TP hvis den hadde rett ukveksling...

Kjøpte ei 500 snelle med 5:1 eller noe slikt etter å ha brukt 6:1 og jeg trudde jeg sku sveive livet at meg på 5:1 snella!

Men skal du fiske torsk og sei så trenger du nok ikke noe 6:1 snelle :)

Det er ikke bare utvekslingen i sveiva som har noe å si for hvor mye snøre du henter inn pr omdreining. Spolediameteren teller tilsvarende mye. Så ei 1000 snelle må ha rundt 6:1 for å bli like "kjapp" som ei 2500 snelle med 5:1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare utvekslingen i sveiva som har noe å si for hvor mye snøre du henter inn pr omdreining. Spolediameteren teller tilsvarende mye. Så ei 1000 snelle må ha rundt 6:1 for å bli like "kjapp" som ei 2500 snelle med 5:1.

Det er også et godt poeng palkr! (matematikken må andre eventuellt gå god for)

Jeg gikk ut i fra at Glenners refererte til to 500 sneller med forskjellig utveksling.

I så fall hadde det vært artig å høre hvilken 500 med 6:1 han referer til.

Sammenligner han en 500 snelle med 5:1 i utveksling med eksempelvis en 2500 med 6:1 blir jo forholdet adskillig større....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.