Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan legger jeg inn bilder i riktig størrelse når jeg skriver et innlegg?


Recommended Posts

Noen som vet hvordan man får lagt inn bilder korrekt når man skriver et innelgg. Jeg har laget en liten tråd om isfiske på Møsvatn og har lagt til noen bilder, https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=58146 men de blir så jævla små! Har brukt VSO image resizer og skalert ned til 640x480 før jeg har brukt bildr.no for å få frem url. Når jeg forhåndsviser innlegget blir bildene i riktig størrelse, men når jeg lagrer endringene så er bildene fortsatt små i innlegget. Noen som kan noe om dette? Hadde satt umåtelig stor pris på litt hjelp her :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du ikke har tatt med hele BBCODE'n fra bildr.no, mener å huske at bildr genererer en kode som limer inn et miniatyrbilde i innlegget og miniatyrbildet er en link til bildet i fullformat.

Edit:

Kopier hele BBCODE og lim inn i innlegget, ikke bare bildeurl.

867032.jpeg

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du ikke har tatt med hele BBCODE'n fra bildr.no, mener å huske at bildr genererer en kode som limer inn et miniatyrbilde i innlegget og miniatyrbildet er en link til bildet i fullformat.

Edit:

Kopier hele BBCODE og lim inn i innlegget, ikke bare bildeurl.

867032.jpeg

Tusen takk for god hjelp. Setter pris på det! Når jeg laga innelgget i stad prøvde jeg å lime inn alle de tre kodene. En etter en, men ingen funket. Bildet kommer ikke opp og koden blir stående i teksten på innlegget der bildet skulle vært. Den eneste måten jeg fikk det til å funke på var å klikke på bilde i bildr.no for full størrelse for deretter å høyreklikke på bildet og gå til egenskaper for så å kopiere bildets url adresse derfra. Det er denne koden jeg har brukt i innelgget mitt. De andre fungerte ikke. Når jeg nå gjør som du sier og kopierer hele BBcoden kommer ikke bildet opp i innlegget men bare koden. Akkurat som når jeg prøvde tidligere i dag. Har du noen andre råd videre? Det er så frustrerende atte fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.