Gå til innhold
Fiskersiden

Ascension - monster marlin - mistet !


MR
 Share

Recommended Posts

Tilbake etter 2 meget fiskerike uker på Ascension Island. Som vanlig fikk jeg mega hugg siste dag og siste time. Vi så alle fisken med halve kroppen ut av vannet i det den tok...kaptein Colin skriker rett ut...easy 1200 pund!!!! Får vi denne så er det den største marlin i Atlantern på 5 -6 år!! For å gjøre en lang historie kort....etter drøyt 1 time knekker første 1100 $ stanga med brems på ca. 70 lb, skjøter line etter å ha byttet stang...en time til så knekker stang nr.2!!!....skjøter inn på 130 lb stolstanga...etter totalt 4 timer og 15 min ryker 130 mono med låst brems når vi prøver å plane fisken opp. Etter den var kroket stupte den rett ned på 600 m, vi kunne følge den på loddet hele tida. Vi prøvde alle triks i boka,men allerede etter første kvarteret skjønte jeg hvor dette bar....men vi gir jo ikke opp vel...:-).

Marlinfisket var ikke på topp, fisket 6 dager fikk 1 mistet 3,samt så 2 til....egentlig ikke så ille hvis vi hadde fått opp fler :-). Til gjengjeld var det bra med sailfish, totalt 12 stk, 4 på lett utstyr...har noen heftige bilder!!! Det ble mye inshore denne gangen,store mengder wahoo, dorado, YF,rainbowrunner, og jacks. Fikk også 3 sixgill fra 3 - 600 kg,den ene var merket,det er 3. gangen den er oppe!!!!

Skal se om jeg får Stein Erik til å legge ut noen bilder....en del heftig der :-).

PS har også hatt utrolig fiske på båten vår på Kapp Verde, forrige uke ble det på en dag tatt 7 av 8 marlin på båten vår!!! Har noe ledige plasser i begynnelsen av Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.