Gå til innhold
Fiskersiden

Melsomvik


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Dro på en kveldstur til melsomvik i dag.. :) ( Ruddock74 takk for at du var med å dra meg ut av godstolen ;) ) Prøvde med reke som agn først, uten at det ble noe napp.. ( men jeg er ikke helt komfortabel med agnfiske enda, så jeg fisket sikkert med agn i vare 10 minutter :) ) Så gikk vi videre bortover i bukta.. Vi møtte noen fiskere og en av dem hadde tatt et par små ørreter en liten stund før. Vi prøvde forskjellige sluker deriblant Møresilda ;) men fisken ville ikke bite.. Jeg sleit av en møresild og en rød jensen sild i de blåskjell-dekte steinene inn ved land.. Så desverre ble det bare vasking av slukene i dag

Men for all del, det var en fin tur med fint vær :) jeg skal ikke være noen slags grinebiter heller, ;)

Men det å si: " Jaja, vi fikk oss jo en fin tur ut, da.." Mister litt av meninga når man sier det etter hver eneste tur :D

Dette ble mye lengre enn det jeg hadde tenkt til å skrive, men kjeften ( fingrene) går på auto :P

Så jeg får håpe at snart forbannelsen blir brutt og at jeg kan vippe en fisk på land i nær fremtid.. :P

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ute selv i dag og et par smøørreter geipet til meg? :)Vadet langt ut på grunna ved Borrehaugene i tykk tåke men det eneste som skjedde var to vak helt inne ved fjæresteinene rett i ytterkant av kasterekkevidde (med flue) på INNSIDEN av meg. Hehe. Når tåka letta kom vinden og det ble helt dødt igjen.

Hvis du skal bryte forbannelsen så kan du jo sette av noen få timer en dag, reise et sted det er langgrunt og fiske med bånnsnøre med mark i enden. Legge den et stykke ut og la den ligge en stund eller evt dra sakte inn. Er du litt heldig så før du en SØ og er du litt "uheldig" så bør du hvertfall få en flyndre eller to:)

Jeg fisker aldri med mark i sjøen men det er flere jeg vet om som har dratt opp kilosørreter imellom mange flyndrer.. De fleste liker mark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Jeg fisker aldri med mark i sjøen men det er flere jeg vet om som har dratt opp kilosørreter imellom mange flyndrer.. De fleste liker mark:)

Takk for tips :) Men dør ikke marken fort i saltvann?? Uansett er det vært å prøve ;) Prata jo med en som sa det var tatt sjøørret på rundt 2,8 kilo på plassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Men dør ikke marken fort i saltvann?? Uansett er det vært å prøve ;) Prata jo med en som sa det var tatt sjøørret på rundt 2,8 kilo på plassen :)

Det gjør ikke så mye om marken dør, noe den gjør i saltvann. Hvis du sveiver inn i rykk og napp så blir det bevegelse i den allikevel, og den fanger oppmerksomheta til fisken. Det er lukta som er hovedsaken, og den er der selv om marken er død. Fisket har forøvrig vært tregt for de fleste her rundt horten også enda, så ikke gi opp. En plass som kan være verdt å prøve er de små moloene rett nedenfor biltema. Det er kanskje mer i sykkelavstand for deg?

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Det gjør ikke så mye om marken dør, noe den gjør i saltvann. Hvis du sveiver inn i rykk og napp så blir det bevegelse i den allikevel, og den fanger oppmerksomheta til fisken. Det er lukta som er hovedsaken, og den er der selv om marken er død. Fisket har forøvrig vært tregt for de fleste her rundt horten også enda, så ikke gi opp. En plass som kan være verdt å prøve er de små moloene rett nedenfor biltema. Det er kanskje mer i sykkelavstand for deg?

Lykke til

Ja der kanskje jeg skal prøve :) Det er ikke langt unna :) Du får ha lykke til med fiskinga du også ;) kanskje det blir fiske med ørretbombe og meitemark..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.