Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Hovden/Sloaros-området


Bjarne HS
 Share

Recommended Posts

Har lenge hatt i tankene en tur inn til Sloarosområdet, inn forbi Hovden (Aust-Agder). Lurer på om noen her har vært i området og fisket de siste årene? Er nysgjerrig på fiskekvaliteten i vannene i dette området f.eks. Øydeskyvatn, Langvatn/Langvasskilen, Storheddervatn, Svartepoddvatnet, Svartepoddtjørni, Båstogvatn, Sloarosvatnet m.fl. i området.

Jeg ser for meg en tur inn hit i august i år hvis alt går etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har lenge hatt i tankene en tur inn til Sloarosområdet, inn forbi Hovden (Aust-Agder). Lurer på om noen her har vært i området og fisket de siste årene? Er nysgjerrig på fiskekvaliteten i vannene i dette området f.eks. Øydeskyvatn, Langvatn/Langvasskilen, Storheddervatn, Svartepoddvatnet, Svartepoddtjørni, Båstogvatn, Sloarosvatnet m.fl. i området.

Jeg ser for meg en tur inn hit i august i år hvis alt går etter planen.

Hei

Disse vannene du nevner ligger i et "kalkbelte". Det er stort sett veldig god kvalitet på fisken der inne! Men noen av vannene er desverre fisket alt for lite i.

Men du nevner noen navn på vann som holder stor og flott fisk! Det er absolutt store muligheter der inne i starten av august. Ville kanskje reist inn litt tidligere hadde jeg vært deg.

Vurdere tur innover til noen av de nevnte vannene selv til sommeren! Det lukter storfisk der inne for å si det sånn! :D

Ellers er det en god del vann i "nærheten" av Hovden som er veldig gode! bare du finner de :) men det skal ikke være umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Disse vannene du nevner ligger i et "kalkbelte". Det er stort sett veldig god kvalitet på fisken der inne! Men noen av vannene er desverre fisket alt for lite i.

Men du nevner noen navn på vann som holder stor og flott fisk! Det er absolutt store muligheter der inne i starten av august. Ville kanskje reist inn litt tidligere hadde jeg vært deg.

Vurdere tur innover til noen av de nevnte vannene selv til sommeren! Det lukter storfisk der inne for å si det sånn! :thumbsu:

Ellers er det en god del vann i "nærheten" av Hovden som er veldig gode! bare du finner de :shiftyninja: men det skal ikke være umulig!

Hjertelig takk for svar. Det her lover jo ganske så bra. Trolig vil jeg ikke sulte i allefall og det er alltid kjekt på tur. At det også er mulighet på litt større eksemplarer gjør jo området mer spennende.

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk for svar. Det her lover jo ganske så bra. Trolig vil jeg ikke sulte i allefall og det er alltid kjekt på tur. At det også er mulighet på litt større eksemplarer gjør jo området mer spennende.

:rolleyes:

Husk på at dette her er på fjellet! Vær og vind er en viktig faktor som spiller inn må du duske på! Jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt! Men utrolig gode muligheter er det vertfall!

Send PM om du lurer på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.