Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske Aulielva ( andebu) ?


thor  oddvar
 Share

Recommended Posts

Heisann! jeg lurer på om det er noen som vet om det er ørret i Aulielva i Andebu. Jeg vet at det går laks og sjøørret i elva, men de kommer ikke lenger enn til stokke pga demningen ved mølla. Så er det noen som vet om det er ørret ovenfor mølla og opp mot Merkedammen?

jeg luer også på om det er noen andre elver eller bekker med ørret i Andebu?

takker for alle svar :shiftyninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgen Mølle du snakker om? Ja det er ørret overfor også, men da en bekkelevende form.

Borgen mølle jeg snakker om ja. Er det ørret som bare er der om høsten for å gyte eller kan jeg få de nå også? de er nok ikke store, men vet du ca størelse? :rolleyes:

Endret av thor oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til halvkiloen tipper jeg, ikke før seinhøstes (etter fiskefredning) at det er noe anadromt liv oppi der. Fisk den i sjøen i stede :rolleyes:

Gjedda i Merkedamselva er mye artigere å prøve seg på, tipper den er i gytemodus og aggressiv om dagen. Stor blir den der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp til halvkiloen tipper jeg, ikke før seinhøstes (etter fiskefredning) at det er noe anadromt liv oppi der. Fisk den i sjøen i stede :rolleyes:

Gjedda i Merkedamselva er mye artigere å prøve seg på, tipper den er i gytemodus og aggressiv om dagen. Stor blir den der og.

Må jeg ha fiskekort ovenfor mølla? siden det ikke er noe anadrom fisk der? Er bekkørreten noen vits å prøve seg på nå? Takk for tidligere svar. Jeg skal prøve meg på gjedda :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Gjedda i Merkedamselva er mye artigere å prøve seg på, tipper den er i gytemodus og aggressiv om dagen. Stor blir den der og.

Er'e gjedde i merkedamselva? dette må sjekkes ut :) Det nærmeste jeg har vært fisk der var et par abbor som snuste på marken :) Går gjedda hele veien, eller kun i enkelte deler av elva? dette høres ut som jungelfiske etter elvegjedde for min del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Gjedde finnes i hele Auli-, Storelv- og Merkedamsvassdraget unntatt Merkedammen selv.

Takk for svar :shiftyninja: ( selv om jeg nå utnytter thor oddvar sin post) hadde vært gøy med en skikkelig elvegjedde :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.