Gå til innhold
Fiskersiden

Elver på sunnmøre


Selfa 26
 Share

Recommended Posts

Blir vel å fiske med makk og sluk, da jeg er ganske ny i gamet. Har fisket mest i sjøen, men tenkte det kunne være kjekt å prøve å fiske i elv... :)

Hei.

Det er mange elver å velge mellom på Sunnmøre.

Er du ny i gamet anbefaler jeg deg å fiske i Stordalselva sone Vinje/Busengdal

Denne sona har mange varierte høler som passer supert til makk og sluk.

fiskekort selges via stordalsferien.no

Ellers så kan du fiske i Valldal,Stranda,fetvassdraget,Korsbrekkeelva og Ørstaelva(ikke vært så mye fisk de siste åra, men tok seg opp i fjord)

Du har også mange små elver som Solnørdalen,Ørskogelva,tennfjordelva mm.

Om du lurer på noe mer får du sende meg en PM. kan ikke legge ut all kunskap til allmenheten :P

Endret av Telo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsbrekkelva er veldig veldig bra ! Sånn jeg har forstått det, er alt frem til fossen utleid. Men er muligheter ovenfor fossen. Fisket der er veldig variabelt. Alt er avhengig av når laksetrappen ved fossen åpnes.

Strandaelva er og en knallelv, når det er vann i elva! I denne elva er det regulert til 1 fisk per fiskekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Korsbrekkelva er veldig veldig bra ! Sånn jeg har forstått det, er alt frem til fossen utleid. Men er muligheter ovenfor fossen. Fisket der er veldig variabelt. Alt er avhengig av når laksetrappen ved fossen åpnes.

Strandaelva er og en knallelv, når det er vann i elva! I denne elva er det regulert til 1 fisk per fiskekort.

Takker for tips :angel: Blir å prøve i ørstaelva når den åpner 15 juni. Skal bli kjekt å prøve seg som laksefisker :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.