Gå til innhold
Fiskersiden

Teleskopstang til kystmeite


løk
 Share

Recommended Posts

Jeg finner bare ikke FRAM i utstyrsjungelen.

Har jeg liksom fått et behov for noe midt i mellom. Hva med en teleskopstang som får plass i sekken (og BILEN!) til sånn passe fredelig meite fra land?, tenkte jeg.

Må kunne håndtere å kaste søkker opp mot hundre gram

Må ikke være superlang utslått, maks 10-11 fot

Er dette mulig å få tak i, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen konkrete tips. Men se etter om du finner noen firedelte reisestenger stenger i steden. Shimano har noen fine STC eller noe tror jeg de heter. Ellers så tror jeg nok en stang som skal delje 100g noen særlig langt bør være 12 fot. Å spenne opp stanga skikkelig er vitalt for de lengre kastene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes teleskopiske surfstenger som er svært gode. De koster litt og kan kjøpes fra Japan. http://www.plat.co.jp/shop/catalog/default/language/en/cPath/23/surf-fishing.html

De er noe lenger enn 10-11 fot. korteste er vel drøyt 13...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*realitycheck*

Tror kanskje jeg må fire litt på krava, ja ... men det MÅ være teleskop og den MÅ ikke være mer enn 11 fot. Grunnen til at den ikke skal være mer, er at ungene skal bruke den. Vi kan sikkert gå ned til 50-60 gram på maks kastevekt, men ikke særlig mindre. Vi har flere stenger fra før, men bare en teleskopstang. Latterlig nok er det den som får kjørt seg aller mest, og nå protesterer både stang og snelle så heftig at jeg kommer til å kaste hele dritten. I går mistet vi til og med fisk fordi bremsen har begynt å leve sitt eget liv. Gaaaaaah!

Det finnes teleskopiske surfstenger som er svært gode. De koster litt og kan kjøpes fra Japan. http://www.plat.co.jp/shop/catalog/default/language/en/cPath/23/surf-fishing.html

De er noe lenger enn 10-11 fot. korteste er vel drøyt 13...

Kunne jo nesten bli litt amorøs av den siden der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.