Gå til innhold
Fiskersiden

Lurer på å kjøpe meg en ultralett haspelstang


Minde5
 Share

Recommended Posts

Jeg har en fenwick Iron hawk 5' 6" (0-7 gram, tror jeg) som jeg er meget godt fornøyd med, til små jiger og små spinnere. Jeg bruker den faktisk også litt til duppmeite, men det er kun i spesielle situasjoner den er egnet til det.

Jeg har også en speedmaster coregonus, men denne brukes kun til meget lett bunnmeite/frilinemeite.

Hvis det du skal ha er ei slukstang ville jeg se bort fra coregonusen selv om det er ei aldeles nydelig stang.

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en berkley lightning shock 3-15g. Denne passer utmerket til å kaste spinnere og til fiske i mindre vann/ elver. Selv bruker jeg den til fiske i små vann på fjellet.

Han spurte etter UL altså ultra-lett, 3-15 gram er lett.

Kjøp deg ei Shimano Beastmaster UL165 0-7 gram du. har hatt min i 5-6 år og den har vært med i kofferten både til Afrika og Asia.

Snell på den en grå 0.10 fireline. så er du godt opsatt for indianer fiske i buskene, eller ta på deg vaderne og stå og kast innunder de etter ørret som gjemmer seg under buskene...

Med dette kaster du 3 grams blank vibrax spinnere til horisonten...men sett for guds skyld ikke på ei diger snelle....så lita du finner skal den ha.

Snella jeg har på er like gammel men den er gått ut på dato, så der må du få andre råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.