Gå til innhold
Fiskersiden

Liten storsandsrapport.


veg
 Share

Recommended Posts

Etter at meiteutstyret har samlet støv i nesten en måned følte jeg at det var på tide at jeg kom meg ut og stirret på stangtupper igjen. Ikke hadde jeg spesielt trua, og ikke hadde jeg ekstremt mye tid. Men tid nok til en snartur innom storsand var det :)

Ettersom været var fint og vinden ikke var for ille forventet jeg at det var stappfultt av slukfiskere og nye landsmenn på brygga men jeg var den eneste på plassen når jeg rigget opp karpestanga, agnet opp med makrell/gulp! kombo og kastet ut.

5812470077_498640d13d_z.jpg

:) by Storlaks96(Vegar S), on Flickr

Lettspinnstanga var selvfølgelig også med da jeg hadde lyst til å prøve micromeite men siden det var full flo, mye strøm og dårlig sikt lot jeg det ligge og rigget opp ett helt enkelt paternoster agnet med gulp sandmark for aktivt fiske.

Etter ett par kast peip det i nappvarslern. Det var fisk på gang lenger ute men utraset stoppet før jeg rakk fram til karpestanga. Tok ett par kast til med lettspinnstanga, kjente ett hogg og gjorde tilslag, som svar fikk jeg god tyngde men fisken ville ikke sitte skikkelig og slapp etter ett par sekunder. Ett par kast til på samme plassen ga ingenting.

En tysker som fisket med sluk på andre enden av brygga fikk en liten torsk som han kakket med en gang. Jeg informerte han om at det fantes minstemål men han fant fram ett målebånd og mente bestemt at denne var stor nok. greit nok tenkte jeg. Han får da ete kattemat om han vil :cigar:

Etter 10-15 nye kast med lettspinnstanga kjente jeg ett bestemt hogg, jeg ga slakk og telte til ti. Tilslaget satt og jeg kjente solid tyngde. Ganske kjapt fikk jeg landet en ganske fin knurr. Den så faktisk ut som den var større enn persen min så jeg måtte frem med vekta. Dessverre var den med sine 400g ikke stor nok.

5813037516_a1a0e8a1bd_z.jpg

Gurnard 400g by Storlaks96(Vegar S), on Flickr

Fisken ble kjapt satt ut og svømte bestemt ned mot dypet igjen. Jeg gikk over til å sjekke agnet på karpestanga for ørtende gang, der var det en sjøstjerne og en ramponert makrellstrimmel. Jeg agnet opp på nytt og 100g bly med glidetackel ble kastet ut på nytt. Jeg lot det synke til bunn og idet jeg strammet opp snøret kjente jeg fast fisk igjen!

Dessverre løsnet krokfestet ganske nære land men det kjentes ut som en sandflyndre.

Jeg tok fram lettspinnstanga og tenkte jeg skulle se om det var noe fisk under brygga. Vippet takkel med sandmark under brygga og det tok 3 sekunder før stanga sto i helspenn. det kunne ikke være?

Joda. Knurren jeg fikk isted hadde falt for det samme trikset igjen. Etter en rask vektsjekk for å være sikker på at det virkelig var samme fisken fikk den svømme videre.

5812470661_542b35f5fc_z.jpg

C&R gurnard by Storlaks96(Vegar S), on Flickr

Fisket videre med lettspinnstanga før jeg bestemte meg for å avslutte for dagen. Sveivet inn glidetakkelet på karpestanga og hva fant jeg der?

jo selvfølgelig...

5813038138_ab6ef7ac92_z.jpg

F**** Slimål!!! by Storlaks96(Vegar S), on Flickr

hellyeah! ;)

Alt i alt en fin tur, neste gang håper jeg det klaffer med de flate og :)

Veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.