Gå til innhold
Fiskersiden

erfaringer med calcutta 200b?


Eika
 Share

Recommended Posts

jeg har hatt en revo premier noen mnd nå, men den likte 2500-5000 kast i uka dårligt, så nå vurderer jeg en calcutta 200b istedenfor en ny revo.. men vil 200b'n være like god og kaste 6-10g sluker med? jeg kaster en 6g møresild lett 50m nå som jeg har fått feelinga på snella, men spørsmålet er vel åssen holdbarheten til calcutta er når det gjelder saltvanns fiske og om jeg kan kaste 6-10g sluker like langt

ambassadeur'r er IKKE det de engang var, jeg har en haug amb'r som det står made in sweden på som fortsatt ser nye ut selv etter 15år med aktivt bruk, men den nye dritten holdt bare ett halvt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg i noen kroner og få deg en 200DC først som sist. 6g på en 200B går, men det er å tøye strikken.

Ambassadeur Made in Sweden er fortsatt meget bra. Jeg har noen grå 6500CS Mag som jeg kjøpte for et par år siden. Disse snellene er bygget som en Rocket men har magnetbrems, titanbelagte messinggavler og en penere form på gavlene enn Rocket, dette er etter min mening de beste snellene som Abu noen gang har laget.

Kjøper du ei snelle som ikke er laget i Sverige tar du en sjanse. Har advart mot både Korea og Kinasneller i mange år.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du alternativt lukta på haspel også....

Har nå logga noen måneder med nye TwinPower Ci4Fa (2500).

Snella imponerer meg, denne kan jeg anbefale.

Ingen kommentarer på Calcuttaen siden jeg har null erfaring med multi.

Det som kan sies er at denne og Tiagraen er regnet som noe av det mest skuddsikre som serieproduseres, men dette vet du jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvsagt ikke 201DC, den har sveiva på feil side :D Har den asiatiske utgaven Conquest 200DC selv og det er ei kjempesnelle. Hvis en følger med litt finner en ei pent brukt snelle eller et supertilbud fra butikk til 3000-3500kr. Jeg kjøpte min i Kina for ca 2800kr. Vet at 200DC ikke importeres hit, men finnes i USA og også i resten av Europa tror jeg. 200DC er en oppgradert versjon av CTE-200GT som har fått den elektroniske styrte kastebremsen. Siden du ønsker å kaste 6g vil 200DC være suveren, du vil bli sjokkert over hvor langt og sikkert den kaster lette sluker.

DC snellene er de mest velbygde fiskesnellene som noen gang er laget uansett kategori, de er rett og slett et mekaniske mesterverk. Følelsen når en sveiver kan ikke sammenlignes med noe annet, helt silkemyk men samtidig full kontakt med det som er i enden av snøret. Kaster suverent gjør de også, tviler på at noen annen multiplikator enn en 2500C med alt av UT pryler inkludert magnetbrems kan måle seg med 200DC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saken er atte dette blir en garranti sak, jeg kan få en ny revo premier på garrantien eller så kan jeg betale 400kr imellom for og få en 200b, derfor lurer jeg på hvem av de jeg skal velge..

revo premierern jeg har nå er knall god og kaste 6g sluker med og den passer perfekt inni handa mi.. den har overaska gang på gang helt til den streika, plutselig datt det en knekkt skrue ut av snella

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har du en link til den trimsett siden din? jeg har ett par ambisser som hadde fortjent en oppgadering

nei jeg har desverre ikke fått prøvd 200b, skittfiske gutta sente revo'n til reperasjon, jeg som håpa jeg skulle få ny.. men desverre så hadde den ikke kommet før jeg reiste på fisketur 1uke så nå har jeg følt meg naken på hardanger vidda i 1uke uten no ambiss som kunne kaste små sluker

Endret av Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.