Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig var det nok fint for å meite :)


Julian
 Share

Recommended Posts

Hei

Etter å ha gynget her oppe i noen timer har jeg fått lys å roe ned litt og siden det er ikke aktuelt å fiske her ute- beste måte er å tenke på fisket og beskrive en forrige ukes tur..

gfx.jpg

Vi dro om ettermiddagen så var så sjeldent fint anno 2011- men denne dagen bydde på sol og sommer. Tenkte oss en lengre tur. Selvfølgelig har jeg husket feil angående vannstand- vi kom jo i fjæret- vannet var veldig lav ( uten at det betydde noe for opplevelsen).

Var innom Campellen og så Surgifix- tenkte dette her må jeg prøve, dette med strømpen. Surgifixen luktet litt sterkt så jeg hadde ikke alt for store forventninger.

12062011728.jpg

Lagde ”altibox”  pølser og kastet i dypet.

12062011729.jpg

Det beit, men det beit kun på makrell og rekke- ikke på blandningen, tenkte at den måtte være for sterkt , må vanne seg ut litt slik at det blir spisselig for vannlige fisker ( minnet meg på de gamle Gull # og Rød 3 tobakkposer- disse var sjeldne å selge i siste årene når eg jobbet hos Shell)

Klarte å få en ultraliten brosme (Brosme brosme)- denne kunne ikke gape mer:

12062011724.jpg

Samtidig det gikk bedre hos broren med lyr (Pollachius pollachius) i forskjellige størrelser,

12062011725.jpg

Ikke at de var store- og alle fikk leve videre:

12062011726.jpg

Og heldigvis til slutt og til å redde kvelden kom en lange(Molva molva) 1.75kg- på surgifixen- kroket seg stygt så ble den til maten:

12062011727.jpg

Etter det kjørte vi hjem

Hilsen

Julian (Homo Sapiens Pisces)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.