Gå til innhold
Fiskersiden

Kulelager problemer med Fenwick River Runner 78


berkley
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Fenwick RiverRunner 78 som jeg bruker i saltvann. Hver gang etter at jeg har brukt den skrur jeg den sånn halveis i fra hverandre og skyller delene , så legger jeg den på et håndkle og lar den tørke til neste dag før jeg skrur den i sammen igjen. Snella er egnet for saltvann står det på internett. I dag merket jeg at det er kommer rust i kulelagret. Å ja jeg smører med olje. Når jeg gir fart på snella og lar den svive rundt, høres det ut som om det er komt noe inni kulelageret. Det er bare det ene kulelageret som er slikt. Går det ann å skifte det ut med et nytt ? Håper noen kan hjelpe,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kjenne snella di.

Regner med at du har demontert alt - så må du forsøke å banke forsiktig på hver side av innerringen på lageret, sånn at det kommer ut mot den siden hvor hele lageret er synlig (bank likt på alle sider så lageret ikke kiler seg fast). bruk en liten dor eller skrutrekker og knakk forsiktig med en hammer.

Har du fortsatt garanti på snella så er butikken hvor snella ble kjøpt beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fiskefritid

Om du fortsatt har esken med "bruksanvisning", så står det der.

Ellers tar du kontakt med Pure Fishing Norge (norsk importør) tel 23234000 og spør etter service. Der finner du fagfolk som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.