Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport og ny art....


AÅ
 Share

Recommended Posts

Fikk endelig sjøsatt båten fredag kveld, så nå blir det mye fisking fremover..[ :) ]

Lørdag satset eg på flate, men blanket stort på det forsøket[ B) ] Istedet bet det på en flott lyr. Ellers ble det en steinbit, en lange, en hyse, en uer og en liten sei. Bra artsvariasjon med andre ord.

Lyr 2,205 kg:

24042005222458oKqT1J6liQYn.jpg?26

I dag (søndag) var eg og min samboer på en liten tur ut i havet. Vi satset på lyr, og havfiske etter lange, brosme osv.. men det ble ingenting.

Alden i bakgrunnen:

24042005222457cJXW23OBh369.jpg?94

Havørn.... ble litt lang avstand:

2404200522245813ol31qn13iA.jpg?86

Vi avsluttet dagen på et tomt fiskeanlegg og der ble det til slutt fisk. Min samboer fikk en lange, og eg fikk en ny art[ :D ][ :D ]

Lang lange:

24042005223800pt1Md9Q5ejn2.jpg?38

Ny art!

24042005222458xv9Le15M2Q12.jpg?29

Nærbilde:

24042005222458XdNxIVi9ketE.jpg?62

Men hvilken art er det??? Blåkjeft eller lusuer? Den var ganske svart i gjellelokkene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alden? Som i Værlandet/Bulandet/Askvoll-Alden? Jeg og brodern var en tur dit i påska, vi fikk ikke ett eneste napp. Ikke så rent lite dyrt å ta den ferja ut til Værlandet/Bulandet heller :

Bilder fra turen her -> http://xjws.net:8000/gallery/Easter-2005?page=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av oracel

Alden? Som i Værlandet/Bulandet/Askvoll-Alden? Jeg og brodern var en tur dit i påska, vi fikk ikke ett eneste napp. Ikke så rent lite dyrt å ta den ferja ut til Værlandet/Bulandet heller :

Stemmer.. bedre å kjøre egen båt ut[ :) ] Nei, det var veldig dødt selv om vi bare prøvde et par timer. Alt vi fikk var en liten lyr. Er redd for at fiskebåtene gjør "rent" der også, men det bruker å bli bedre når sommeren kommer.

Arbiter: det var ihvertfall en super avslutning på turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.