Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Speedmaster STC + Sonora 1000 FB


Turnatur
 Share

Recommended Posts

Tenkte for morro skyld å høre om noen har noen formeninger om denne stanga og snella.

Speedmaster'n er en teleskopstang som jeg kjøpte i fjor (er nå en utgått modell) etter å ha gått turer i østmarke med en to-delt stang stikkende opp av ryggsekken.... (trodde jeg skulle klikke et par ganger!). Jeg er superfornøyd med denne stanga. Den tåler juling, kaster langt og gir god respons (for en novice som ikke helt vet hva som er dårlig og god respons). I tillegg er det jo genialt for mitt bruk at den er 60-70 cm sammenslått (er en 270 stang).

Jeg har også en Speedmaster 4-delt som virker litt mykere, men det er stort sett teleskopen jeg bruker. Det virker som om det er mange som har litt avisjoner mot teleskopstenger?

For min del vil jeg i hvertfall anbefale teleskopstenger til hvem som helst.

Sonora'en virker også perfekt til mitt bruk. Jeg fisker faktisk en del, riktignok ikke hver helg men det blir ganske mange turer i løpet av sommerhalvåret (jakter hovedsaklig på Ørret). Snella er rimelig, kr 699,- hos SkittFiske, men det virker som om den har en helt ok brems. Bremsen har i hvertfall ikke sviktet meg enda. Er det noen som har dårlige erfaringer med denne snella? Sliter litt med at det ikke følger med ekstra spole. Noen som har en løsning på det?

Det neste på utstyrlista blir nok en Stradic 2500 for å ha en litt kraftigere snelle liggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.