Gå til innhold
Fiskersiden

Tanafjorden, .


speydork
 Share

Recommended Posts

Skal som vanlig sommerstid oppover til Tanaområdet og feriere noen uker månedskifte juli/august. Tidligere år har gått med til laks,ørret,sjørøye osv,mens jeg i år har lyst til å prøve meg mer i sjøen. Har tilgang til båt i Tanafjorden. Noen som vet hvilke muligheter som finnes innerst i Tanafjorden ?

Hvis noen "innfødte" har lyst på selskap en dag på sjøen så si ifra:).

Endret av speydork
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har null peil siden jeg kommer fra innenfor Sinsenkrysset, men:

Ta en kikk på hva som finnes av informasjon på kystverket:

http://kart.kystverket.no/default.aspx?gui=1〈=2

Zoom deg inn til Tanafjorden.

Klikk deg inn på:

Fiskeridata for så å hake av:

Fiskeplasser - Aktive redskap

Gyteområder

Låssettingsplasser

Hvis du velger i-knappen på toppen av kartet vil det komme opp en uanselig liten url-lenke til høyre for kartet, som heter:

GetFeatureInfoURL

Klikker du på denne vil det komme frem opplysninger om hvilke fiskearter som beskattes kommersielt og hvor i Tanafjorden.

Det burde gi inspirasjon til hvor du kan påtreffe fisk?

Ut fra en lynrask titt på kystverkets flekker på kartet ser det ut til at det fiskes:

Torsk

Sei

Kolje

Rødspette

Reke

Ulike steder i fjorden.

Ta en kikk på Sjøkartet (Gule sider har slike på sine sider om du mangler) så finner du nok noen gode steder å få fisk.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

For spesielt innteresserte kan jeg fortelle om hvordan jeg opplevede fisket i Tanafjorden etter vel tre uker der oppe. Vi fikk generellt bra med fisk,men mye var smått. VI fikk to tikilos kveiter,mye sei på et par kg,brosmer opp til 8 kg,mye steinbit opp mot 5 kg,mange hyser,rødspette,torsk opptil 4 kg pluss noe annet småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo ganske så fin fangst det. (for en som meg som fisker mest i oslofjorden så er den fangsten rimelig rå). vil tro stangfiske til sjøs er temmelig jomfruelig oppover i finnmark. lite turistfiskere og lite sportsfisketrykk gir jo fisken tid til å bli stor. det kan jo være spennende med tanke på stor fisk av flere arter?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.