Gå til innhold
Fiskersiden

mao i Åndalsnes


mao
 Share

Recommended Posts

For noen mnd siden bestemte vi at vi skulle prøve oss på havfiske fra båt.Vi hadde hørt mye om en kar i Åndalsnes fra min svoger så turen ble lagt dit.. www.rauma-jakt-fiskesafari.no

Vi reiste over på Torsdag til Måna camping,der vi booket en hytte. Der satt vi da og fisket på fredag uten å kjenne en dri.. typisk tenkte jeg, har jo aldri fått noe matfisk på havet.Så fikk vi høre om en lakseelv like ved ,så jeg og Sander,sønnen min, gikk dit en tur. Det var ikke rare greier i forhold til Gaula der jeg fisker til vanlig, men da jeg så laksen var det bare og la "Mini mao" få fiske litt i elva.Men det ble ikke noen fangst der.Dagen etter var det opp i 6 tiden. Vi hadde båt fra kl 08.00 og det var grått og trist vær.Da vi kom om bord ble det faktisk sol og godt vær,og vi tøffa utover etter fisk. Fy for et fiske vi fikk sier nå jeg som ikke er vant til slik. Det er bare 1 ting å si--- fantastisk moro !!!. Vår guide John Kofoed kjørte båten rett i stimen og vi dro fisk .Vi fikk sild,torsk,sei, kolje,lyr,og 1 makrell. Så skulle John vise oss litt fiske teknikker med agn,og ikke lenge etter fikk vi et utras jeg aldri før har sett maken til. Det gikk så fort og det smalt rett av så vi fant ut at det måtte vært en kveite av meget stort kaliber.

Lørdagen var en knall dag, mye fisk fra 2-4 kg og dagens største var 6-7 kg..Søndagen ble også en bra dag på havet,men ikke like bra ettersom vi hadde noen niser rundt båten hele tiden. Men fisk fikk vi,

og dette ga mersmak.Ja det blir nok flere turer på oss til havet for det finnes ikke bedre mat..

En stor takk til vår guide John Kofoed for en riktig flott helg. Du satte prikken over i for oss. Tusen Takk

her er noen bilder fra turen..

82v1.jpg

vår guide John kofoed

78v1.jpg

84v1.jpg

litt av fangsten

77v1.jpg

største på turen,fikk Øystein svoger

75v1.jpg

Sander

76v1.jpg

Adrian

73v1.jpg

Anna

81v1.jpg

En slagen fisker

83v1.jpg

en fornøyd mao

79v1.jpg

kona mi på tur

80v1.jpg

Anne Lise svigerinna mi

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk en knall tur ;)

Havfiske er ikke å forakte, det har du vel fått bekreftet nå. Ha en fortsatt trivelig ferie.

Hei Kjell Arne ja dette var knall, som lakse fisker så har jeg kjent noen tunge utras av og til men detter var nok vel så tungt, pumpe pumpe, det blir helt sikkert fler slike turer på meg, grilla fersk sei og torsk på lørdags kvelden og det smakte av en anen verden med så fersk fisk. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers Mao ! Det er mye god mat i havet ja, faktisk bedre enn det vi får i elva ;)

Ser vannet er grønt der, er vel mye brevann der ?

Dere får ta en tur til Hitra ett år og leie båt. Mye god mat der ute :unsure:

Og du har vel får skjært litt i kroppen idag. Håper det går bra fremover og at du snart kjem innom revehiet. Så vi kan legge en slagplan over en kopp kaffi og en tår konjakkersk tenkje je !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en skikkelig koselig tur :D

Ja det var det fikk et nytt syn på dette fiske.

Good Job Mao! ;) Og bra rapport.

Jeg koser meg med røyefiske på Island jeg nå, blir vell en loten rapport når jeg kommer hjem :)

stå på Sigve der er det stor fisk...Lykke til.

flott rapport fra noe som så ut som en kjempefin tur mao! Mye flott matfisk også :)

Ja veg dette er mat det..

Toppers Mao ! Det er mye god mat i havet ja, faktisk bedre enn det vi får i elva :)

Ser vannet er grønt der, er vel mye brevann der ?

Dere får ta en tur til Hitra ett år og leie båt. Mye god mat der ute :)

Og du har vel får skjært litt i kroppen idag. Håper det går bra fremover og at du snart kjem innom revehiet. Så vi kan legge en slagplan over en kopp kaffi og en tår konjakkersk tenkje je !

ja får nå håpe at dette var siste inngrep i beinet på en stund,,,slik at jeg kan ta en konjak tenkje je..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flott rapport, mao, og god bedring med stumpen. Gi ein lyd når det nærmer seg Gaulaform att. :shiftyninja:

Er nok redd min lakse sesong er over før jeg får begynnt gitt. Men får ta en hav tur til der man slipper å løpe i Steinura

Seifiske er gøy!! 3-4 kg sei kan være spreke. Grattis!!

Ja det er sikret veldig liv i dem, neste gang skal høre om man kan bruke flue stanga hvis det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.