Gå til innhold
Fiskersiden

Visterflo 28.06.04


Gjest
 Share

Recommended Posts

I går skulle gjørsen til pers. Målet var duppmeite med løye/mort. Etter en drøy halvtime med toppknytt og mais måtte vi gi opp å få mort![:I][:I] Har aldri opplevd at det har vært noe problem.

Måtte ta til takke med spinnfiske. Dorget av et ganske stort område fra grunna utenfor Nylendebanen og vestover uten å kjenne noe. Fikk ei lita gjedde i sivkanten nesten nede ved Høydalsvingen.

Hadde en artig opplevelse helt på tampen. Fikk en halvkilos abbor på spinner. Hele stimen fulgte etter og forsøkte å rappe spinneren. Denne krabaten er jo som kjent notorisk misunnelig og disse tok helt av. Kjørte fisken i vannskorpa ved båten og et titalls individer opp mot kiloen sloss som besatt for å ta maten fra den stakkaren som var kroket. Fortsatte å kaste men kjente ikke noe mer.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Var en tur på Vister og dorget fredag 25. Juni. Men etter to timers dorging, og en abbor på 900 g, så dro jeg opp på grunna ved Nylende for å prøve gjørsen. Jeg la meg til på grunna ved kanten av dypskrenten, meitet med sild,kjekt å ha med et par sild i tilfelle dårlig mortbett, det funker bra. Fikk en gjørs på 2,3 kg. Hadde et par napp også, men lurer på om det kan ha vært noe annet. Kanskje små abbor eller ål. Fikk en gjørs på litt over to kg i Mingevannet når jeg dorget her for ikke så lenge siden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at noen får det til i Vister.

Skal du prøve ål anbefales den grunne strekka fra Nylendebanen og vestover til bekken som går opp under veien i begynnelsen av 80-sona. Ble tidligere tatt mye ål i ruse oppe i bekken.

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjefsfeskern

Jeg er egentlig ikke ute etter ål, synes den er så slimete og fæl, hehe.Huka en ål med wobbler i Mingevannet for noen måneder siden, den tvinna seg rundt sena 100 ganger, og slimet til hele båten min og mye annet. Men det var jo litt morro og da, hadde ikke akkurat forventet å få en ål på 1,7 kg på min gule fat rap.[ :) ]

Takker uansett for alle råd til gode fiskeplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.