Gå til innhold
Fiskersiden

72 000,- for laksefiske i Namsen


Tequila
 Share

Recommended Posts

Ikke galskap, om du hadde lest artikkelen så står det svart på hvit:

sitat:Auksjonen åpner 25. april klokken 09.00 og avsluttes 28. april klokken 15.00. Inntektene fra auksjonsfisket går uavkortet til lakseforskning gjennom Stiftelsen Kunnskapssenter for laks og vannmiljø.

Så her har alle en ypperlig mulighet til å grave dypt i lommeboka for å bidra til lakseforskningen[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke gå inn i den diskusjonen igjen.... Synes laksesenter er bra, men hvordan pengene kommer inn, er en annen sak. Som jeg tidligere har skrevet så er jeg glad for at jeg ikke har betalt mye penger for å fiske der 1. juni i år.

Syntes bare at 72 000,- var mye penger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tequila

Vil ikke gå inn i den diskusjonen igjen.... Synes laksesenter er bra, men hvordan pengene kommer inn, er en annen sak. Som jeg tidligere har skrevet så er jeg glad for at jeg ikke har betalt mye penger for å fiske der 1. juni i år.

Syntes bare at 72 000,- var mye penger......

Er så enig så enig....

Tipper det blir kald elv, så for meg må de gjerne betale så mye, hvis det er noen som mener det er verdt det....

72 000 for å fiske så langt oppe i en kald elv?? Kunne til dels skjønt det hvis det hadde vert i området Sælleg, Krukårn og Lilløen.

Måtte de få båtene "fulle" av støinger......[ :o !][ :) ]

Nei, de må nok nedenfor Krukårn hvis de skal få noe.[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Ikke galskap, om du hadde lest artikkelen så står det svart på hvit:

sitat:Auksjonen åpner 25. april klokken 09.00 og avsluttes 28. april klokken 15.00. Inntektene fra auksjonsfisket går uavkortet til lakseforskning gjennom Stiftelsen Kunnskapssenter for laks og vannmiljø.

Så her har alle en ypperlig mulighet til å grave dypt i lommeboka for å bidra til lakseforskningen[ :o ]

Joda...klart det er en ypperlig mulighet, men nå er det bare det at det nok er litt uklart hva dette kunnskapsenteret sin agenda går ut på..

http://www.klv.no/index.htm

http://www.tronderavisa.no/apps/pbcs.dll/a...=73198057925573

Og hvis grunneierene hadde villet så kunne de nok ha funnet andre måter på å "gi" penger til kunnskapsenteret.

Venter egentlig bare på hva det neste blir... kanskje eksklusivt fiske i hele Namsen i Oktober/November, den fisken smaker sikkert like godt som vinterstøinger..[ :( ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at de får til et senter som jobber for laksens beste. Men jeg har også lest vedtekter o.l. og det er ikke mye håndfast der.

Når det gjelder hvor de skal fiske, så kan nok det bli kaldt og dødt.... forstår heller ikke budrunden på inatur, det står på stedet hvil. Er det skjulte bud, eller er det ingen som har budt?

Når det gjelder fiske på Krukårn på kald elv - vet ikke helt om jeg liker det - fisken går vel da bare rundt og rundt[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ble vist en nedtur!

http://www.t-a.no/apps/pbcs.dll/article?AI...D=2005104290077

16000kr er da ikke stort å skryte av, kanskje de skal tenke i andre baner for å få til prosjektet sitt. Men det ser ut som de har planer om å gjenta dette neste år.

Kan de ikke holde seg innenfor fiskesessongen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanon bra at det ble fiasko!![ :D ]

Får håpe at Kjendis-redaktør Odd J. Nelvik ser forskjell på en nygått laks og en støing....[ :P ]

Håper virkelig at de ikke får muligheten til å gjøre det samme til neste år.

I så fall sier bare det litt om hvor korupt hele systemet er. Dette med tanke på mange elver på Vestlandet som ikke får åpne til "normal tid", men må vente til 15. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Hvorfor synes du det er knallbra at det ble fiasko? Så du menere at pengene ikke hadde kommet godt med i forskningsøyemed mtp laksens fremtid?...jaja..du om det...er nok uenig med deg....Og om ikke Nelvik ser forskjell, så gjør nok de profesjonelle guidene som skal geleide ham det...

Er vel ikke helt det jeg mener, selv om jeg er litt usikker på hva dette kunnskapsenteret skal drive med....Er det egentlig noen som vet det..[?]

Jeg mener først og fremst at de burde kunne fått inn pengene på en annen måte. For hvis "iveren" etter å hjelpe kunnskapsenteret igang er så stor blant grunneigerlaget så skulle vel det ikke ha vert noe i veien med å kunne gi bort et "normalt" båtdøgn i Namsen. Og med tanke på hvor mange båter det er på Namsen (ca. 200) så er jo det noe som virkelig hadde gitt klingende mynt i kassa.

Hvem er det som skal guide/ro han da? Bo eller Tore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det at dette skal være ekstra eksklusivt....FØR den opprinnelige laksestarten,slik at man er de første i elva og har den så og si alene...og dette med vinterstøing er jeg uenig i....dette er avhengig av hvor sent vårflommen kommer og får dratt dem med seg...... i fjor tok dem laks helt oppe ved fiskumfoss 1 døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest på hjemmesiden deres, før dette her, men jeg blir ikke noe særlig klokere av det. Også, med tanke på en artikkel som sto tidligere i T-A, se link ovenfor i tidligere post. Må en jo begynne å lure.

Når det gjelder dette med eksklusivt tidlig fiske er vi nok, ganske uenig. Du som roer og jeg som fisker/kunde.

Skal selv fiske på Grande/Rodum på premiæren. Og jeg kan ikke akkurat si at jeg synest det er noe særlig å tenke på at det allerede har vert folk og fisket der. Blir liksom ikke samme stasen med det.

Når det gjelder fjor-årets tidlig fiske, så må man ta i betraktning rekord tidlig vår. Laksen gikk veldig tidlig i fjor, ble vel observert nygått laks allerede i slutten av april....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo,jeg er enig i at det fins andre alternativ jeg heller hadde sett enn kunnskaps-senteret for laks,men man får ta til takke med de alternativene man får. Jeg kan iallefall ikke se for meg at det er noe som kommer til å gjøre det værre for laksens fremtid...

Jeg hadde forstått deg om det hadde vært mange båter på elva, men her er det snakk om 4 båter + holandsøya på hele Namsen...det er også 2 døgn før 1.juni...altså god tid til fisken å få roet seg på før det braker løs for dere...jeg er fullstendig enig i at det er noe helt spesielt med 1.junidøgnet, og om jeg hadde ment at dette auksjonsfisket hadde påvirket fisket på åpningsdøgnet,men det mener altså at det ikke vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Og jo,jeg er enig i at det fins andre alternativ jeg heller hadde sett enn kunnskaps-senteret for laks,men man får ta til takke med de alternativene man får. Jeg kan iallefall ikke se for meg at det er noe som kommer til å gjøre det værre for laksens fremtid...

Bare et lite spørsmål:

Du jobber hos Namsen Adventure? Dere var litt inne i porsjektet Namsen-modellen, ikke sant? Og kunnskap-senteret overtok dette, hva har skjedd siden? Hvorfor har ingenting skjedd? Hvor blir det av oppkjøpet av fisk?

Ok ok, ble kanskje ikke et lite sp.mål da men bær over med meg...[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.