Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske stenger til barn


Sofus
 Share

Recommended Posts

har ikke vært borti noe av kvalitet som er laget for barn, men vist du er villig til og legge litt mer penger en hva Obs! stenger koster tror jeg du kan få greit og lett utstyr(klarer fort 1/1,5kg med stang og snelle) som værer ut i voksen alder. Kan være verd å sjekke disse, meget godt utstyr som holder lenge.

http://www.fisketid.no/preywinder-single-high-speed-lever-drag-havfiskesnelle-p-2783.html

http://www.fisketid.no/havfiskestang-lawson-atlantic-explorer-1230-p-2962.html

Eller eventuelt en kortere stang eller kappe ned stangen for dem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tips på et oppsett av havfiskestenger til barn? (9 og 12 år).

Stenger/sneller beregnet for voksene blir fryktelig tungt for barna.

Har hatt ganske mye med barn og unger å gjøre (mine og andres) og gjør alt som står i min makt for å rekrutere mange flere unger "inni havfiskefaget". Ungene bruker akkurat samme stenger som meg, dog må disse tilpasses type fiske du ønsker å satse på.

Av favoritt stenger bruker jeg (og ungene) hovedsakelig 12-20 lb inliner stenger med lette Tekota 600 LC , ned til 60 - 80 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene har en tendens til å slå borti og til og med bare legge fra seg stangen her og der. Derfor har jeg kjøpt dønn solid stang. Elbe yellow reef Og utstyrt dem med en rimelig snelle av en slik type, Elbe sensor

0,50-0,60mm mono, og dem er fornøyde med det. Dyrere utstyr får dem etterhvert, om interessen gror frem.

Han ene her fikk antagelig på en kveite på det, og en hjelpsom hånd fra en av de andre åpnet spolen snøret eksploderte ut av snella, og stanga bøyde seg kraftig før den spratt opp igjen. Snøret som er 0,60 røyk av. Veldig leit, men han glemmer det aldri, og alle vet hva en ikke skal gjøre når en får på fisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min (11 år) er alvorlig angrepet av fiskefeber, så han har nå to havfiskestenger.

Den ene er ei fenwick saltstik som jeg har korta inn i begge ender, den andre er faktisk ei okuma cedros med shimano torium 20.

Sistnevnte stang/snelle er han veldig fornøyd med, har bl.a. dratt brosme på 7,5 og torsk på over 10 kilo på det oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.