Gå til innhold
Fiskersiden

Elvefiske


Sebus
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg fisket for første gang i går i en elv med SØ og laks. Det var særdeles krevende. Hadde 0,16 Fireline smoke, anntar at dette blir for tynt?

Hva slags sluker bør jeg bruke? Mista 3-4 av de jeg brukte i går :)

Forsøkte meg med en ørret bomber intermediate som jeg også mista, kunne det funka med en flyte bomber? Hva slags flue ble jeg så bruke?

Hvordan fisker man i elv? Jeg kasta motstrøms og lot sluken følge elva forbi meg før innsveiving? Er dette no tess?

Takk på forhånd hvis noen gidder å dele kunnskap og erfaring :)

Ser i ettertid at denne kanskje burde vært flyttet? Admin? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teknikk er at du kaster på tvers av elva og lar sluken følge medstrøms. Da får den fin gange. Dette fungerer riktignok best i elver med sterk strøm. Når du kaster motstrøms blir det ikke noe "press" på sluken, og den setter seg fast i bunnen. Når du fisker etter SØ og laks er ei møresild på drøyt 32 gram fint. Du kan gjerne bruke tyngre sluker hvis du har ei stang med solid nok "rygg" til å takle denne tyngden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast litt nedstrøms og la sluken gå uten å sveive inn(viss ok strøm) og begynn å dra inn når sluken er helt inne ved bredden, så den ikke setter seg fast. Så går du ettpar skritt nedover og fortsetter slik. Sluker sol funker til Laks er Møresilda, Pirat, Salamander, Trønderskjea, Koster, Buch osv.men tilpass sluken etter forholdene :rolleyes: Men det spørs også litt om du er på jakt etter smålaks eller storlaks :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.