Gå til innhold
Fiskersiden

god lyr flue plis?


hordaflua
 Share

Recommended Posts

Jeg fisker mye i sjøen etter lyr torsk osv med flue, og lurer på hvorfor jeg ikke har fått noe spessiellt mye lyr en bare en kanskje 10 15 lyr i uka :P og hvilken flue plis kan noen hjelpe meg. Bruker fluestang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg fisker mye i sjøen etter lyr torsk osv med flue, og lurer på hvorfor jeg ikke har fått noe spessiellt mye lyr en bare en kanskje 10 15 lyr i uka :P og hvilken flue plis kan noen hjelpe meg. Bruker fluestang da :)

tjaaa. jeg har fisket lidt lyr i norge på flua. og de jeg har haft succes med er Jiggy i pink/hvit, Chartreuse/hvit, cloiuser minnow i samme farver, kvitebjørn funger oxo bra samt børstemarkimitationer. gøy med lyr på 4-5 kg på vanligt sjøøretutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvitebjørn + kvitebjørn med orange hacklel i stedet for hvitt ble jeg anbefalt da jeg var på lyr-tokt med fluestanga i Øygarden utenfor Bergen for mange år siden. Og de fungerte svært bra. Det som likevel er den største suksessfaktoren er synkegraden på snøret du bruker. I strømmene jeg fisket i var synk 4 passe, men jeg vil tippe det kan være greit å ha synk 7 også - i tillegg til et intermediate-snøre til grunnere plasser eller om det er overflateaktivitet.

På hurtigsynkende snøre er det vanlig å bruke kort fortom - en meter eller noe slikt - så flua også kommer ned til fisken, ikke bare fluesnøret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker mye i sjøen etter lyr torsk osv med flue, og lurer på hvorfor jeg ikke har fått noe spessiellt mye lyr en bare en kanskje 10 15 lyr i uka :P og hvilken flue plis kan noen hjelpe meg. Bruker fluestang da :)

Jeg tok 12 lyr på 1-3 kilo på 3 kvarter på den grønne versjonen! :) også kan du jo bruke din egen imitasjon! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue er ikke min greie, men fisker sammen folk som bruker flue innimellom etter lyren å 40 lyr ca ble tatt på noen timer med litt stor vit flue av en person.

Men dette var jo på en god Lyr plass her på Karmøy i sommer.

Den vite flua var en killer på lyren, helt rå.

Kan skaffe deg navn på den om du vill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue er ikke min greie, men fisker sammen folk som bruker flue innimellom etter lyren å 40 lyr ca ble tatt på noen timer med litt stor vit flue av en person.

Men dette var jo på en god Lyr plass her på Karmøy i sommer.

Den vite flua var en killer på lyren, helt rå.

Kan skaffe deg navn på den om du vill.

JA takk kan sikkert binde den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA takk kan sikkert binde den :)

Ringer i mårra jeg, det er foresten Hmelhus på forumet som fisket med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.