Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er fisken? Stavanger og omegn.


alexws
 Share

Recommended Posts

Det er lenge siden jeg har fått en fisk i det siste, som bikker over kiloen. Tenker da på saltvannsfisk. Noen som vet om noen gode fiskeplasser de vil dele? Gjerne på PM. Har reist ut en del til Ims, høle, bersagel uten hell. Takker for alle svar!

Skriv gjerne om hva dere bruker også, som, agn, pilk, sluk, farger på sluk, fart, båt, land osv osv.

- Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har fått en fisk i det siste, som bikker over kiloen. Tenker da på saltvannsfisk. Noen som vet om noen gode fiskeplasser de vil dele? Gjerne på PM. Har reist ut en del til Ims, høle, bersagel uten hell. Takker for alle svar!

Skriv gjerne om hva dere bruker også, som, agn, pilk, sluk, farger på sluk, fart, båt, land osv osv.

- Alex

Har fått "endel" fisk over kilo jeg.. dvs.. til å være stavanger området..

Men det kommer jo litt an på hva fisk du er ute etter.

Dersom du kun er ute etter fisk over kilo blir nok det letteste å finne en bratt skråning over 200m.. å fiske der en stund.. med agn... da får du nok en brosme/lange til slutt.

Har fått 1kg lange på rundt 80m dyp, så du trenger ikke gå så dypt.

Torsk er litt tilfeldig.. noen ganger kan du få en stor, andre ganger er dem små.

Ellers er det jo "uhørt" at fisk i Stavanger er over 1kg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ellers er det jo "uhørt" at fisk i Stavanger er over 1kg

jeg har flere ganger sett forholdsvis stot fisk når jeg har venta på ferga borte på Oaneset. En gang så jeg en torsk på over 5 kg som svima rundt langs fergeleiet på jakt etter mat. Jeg tror det kunne være lurt å sette igjen bilen og ta ferga over og prøve noen timer der. jeg kan ikke si om det er en god plass, men fergeleier bruker å tiltrekke seg fisk pga at fergene roter opp mye mat når de kommer og går. Dessuten så ser det ut til å være gode strømforhold på denne plassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å komme seg på sjøen i båt. Vi var en gjeng utenfor Egersund på søndag. Lysing på 4 og 6 kg. Torsk på 6 kg, lange 13 kg og fin hyse på ca 2 kg, pluss masse sei i kilosklassen. Vi fisket fra 50 til 80 meters dyp.v7qhyo.jpg

Her er John Olav med fin lysing.

awcncy.jpg

Arild med fin lange.

10f6zhs.jpg

og undertegnede med en litt mindre lange.

Boknafjorden er jo også bra, men da er det best å ankre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.