Gå til innhold
Fiskersiden

Fenwick Ironleather stang. Erfaringer? ?


Abu Garcia
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle bestille en ny fiskestang til å fiske målrettet mot sjøørret. Har sett på en stang, Fenwick ironleather momentum.. 10 fot.. 8g - 32g. 2 delt. Er det noen som har erfaringer med den??

Må ha ny snelle og.. Tips? har sett på exage og twinpower? noe som kan passe denne stangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med Fenwick IronFeather annet enn første generasjon fluestang som var en skikkelig kastemaskin. Det går rykter om at siste generasjon ikke var spesiellt bra. Nå er dette som sagt fluestengene og en haspelstang vil ofte ha en ulik aksjon og oppbygging, det kan hende du blir knall fornøyd med stanga.

Når det gjelder snellene du har sett på så spriker prisnivået betydelig mellom de. Har du råd - velg TwinPower! Exage er betydelig rimeligere, men også ei god snelle.

Har selv Twinpower CI4 2500FA og er meget fornøyd så langt. Til ørret/sjø-ørretfiske vil det passe bra med 2500 størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Tenkte jeg skulle bestille en ny fiskestang til å fiske målrettet mot sjøørret. Har sett på en stang, Fenwick ironleather momentum.. 10 fot.. 8g - 32g. 2 delt. Er det noen som har erfaringer med den??

Må ha ny snelle og.. Tips? har sett på exage og twinpower? noe som kan passe denne stangen?

Hei , har selv kjøpt å bruker Fenwick Quadrant 8-32 gram med ei Shimano Twin Power 2500cI4 :) Jeg har mye utstyr å har prøvd mye utstyr dette er noe av det bedre jeg har fisket med. Stanga er meget godt balansert å snella , ja som vanlig ifra Shimano 10 poeng !

Ser det er momentum stanga du vurderer, sleng på noen hundrelapper til så får du Quadrant ei mye mer påkostet stang å så er den 4 delt som er et pluss med tanke på transport. Har ikke hatt noe problem med vridninger under fiske , mener da i skjøter. Var så heldig å få ørret på første turen med stanga :) Fenwick er løp å kjøp produkt etter min mening !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.